9 de juny del 2015

CASTELL DE CAN BOIX (797,5 m.) o DE TARADELL

CIM: Castell de Taradell (797,5 m.) o de Can Boix
COMARCA: Osona
HORARI: 1h 23 min. (48min.+ 35 min.)
DESNIVELL: 198 m.
DIFICULTAT: Fàcil
CARTOGRAFÍA:

Aquest itinerari fàcil de seguir que ens porta al Castell de Taradell. Una passejada curta de me-ins d'1 hora a una de les edificació més emblemàtiques de la comarca

Cal seguir la C17 (antiga N152) fins el Km. 54,100 amb desviament a Taradell per la BV 5306 (poc mes de 4 km. A la població)

ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLIC
Autobús
Empresa Sagalés. Www.sagales.com. Línia Vic a Barcelona
Autocars Prat 938 126 411 (linia Vic a Taradell).
Empresa Jaume Comasolivas

DESCRIPCIO DEL RECORREGUT
0h 00 min.: Sortida del lloc més emblmàtic de Taradell la  Font Gran (604,8 m.), amb el seu singular Plàtan que la dècada del 1800, declarat arbre monumental, on s'inicia el PR C42 com indica un panell informatiu els que ens permetrà seguir les senyal blanques i grogues del PR passant per sota de la carretera a Vic per seguir pels carrers de la vila sempre seguin les senyals carrers de Rocaguinarda (611,1 m.) i Vapor per arribar a prov de una rotonda moment amb el que seguirem per la dreta al costat d'uns xalets.
0h 10 min.: Ara deixam de seguir les senyals del PR que creua la carretera la ruta segueix per la carretera sense creuar-la fins a una cruïlla.
0h 14 min.: Cruïlla, Amb aquest punt seguirem per la dreta per una pista que porta a Mas Grau travessant més amunt un torrent fins arribar novament a una cruïlla.
0h 18 min: Cruïlla. Seguim per un camí, a l'esquerra, abans d'arribar al Mas (653,3 m.) travessant un altre torrent i vorejant la tanca del Mas fins una cruïlla per la Baga del Castell.
0h 25 min.: Cruïlla, aquí a l¡esquerra surt el cami que ens duria al pantà de Taradell la ruta segueix per un corriol que es torna pista, a la dreta de la marxa, que va resseguim la carena del castell.
0h 38 minuts: Cruïlla amb pal indicador. La pista fa una fort gir fins el Cim.
0h 48 min.: Cima del Castell de Taradell, també anomenat de Can Boix.
El descens seguim el camí de pujada.

Motxilla, gorra o barret. Llevat a l’estiu, cal dur roba protectora del vent. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns llargavistes. Cal dur aigua.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L’ASCENSIO
Aquesta ruta es pot fer a peu tot l’any.