9 de juny del 2015

CANIGO (2.784 m.) per Cortalets

CIM: Canigó (2.784 m.) per Cortalets
COMARQUES: Roselló, Conflent i Vallespir
HORARI: 3h 15 min. (2 h + 1h15 min.)
DESNIVELL: + 660 m.
DIFICULTAT: Mitjana (per el fet de ser alta muntanya)
CARTOGRAFÍA: Massif du Canigou. Escala 1:25.000 (IGN 2349ET)

Muntanya símbol dels Països catalans. Cada 22 de juny es recull el foc al cim per portar-ho a tots els racons dels Països Catalans el dia de Sant Joan. La primera ascensió s'adjudica a Pere el Gran

El accés per carretera fins el refugi de Cortalets per Prada de Conflent i Villerac s'arriba desde Puigcerdà per la N116 i sensa entrar en la Guingueta seguir per la carretera fins a Villerac al sortir del poble la carretera es converteig en una pista foresta que en 23 km. Per la Vall del llec pasa pels refugis de La Molina i Prat Cabrera per arribar al aparcament desde el que ja a peu en uns 10 minuts s'arriba al refugi de Cortalets
Des de l'últim pàrquing del ras de Cortalets situat sota el refugi, en uns 10 minuts ,seguir una pista de terra o un sender –situat més avall del darrer pàrquing, en el revolt tancat– per fer 550 metres de distància amb 50 metres de desnivell positiu.

ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLIC
· Accés amb tren i després a peu: Des de l'estació de Prada, s'arriba al poble de Taurinyà pel GRT83, que passa pel monestir de Sant Miquel de Cuixà (1:30 h de marxa). Des d'allà per Llaceres, el roc Mosquit, la Soucarrade, el ras de Cortalets, fins al refugi dels Cortalets en 5 hores de marxa (desnivell +1.780 m). És a dir, de Prada al refugi: 6:30 hores; tornada 4:45 hores.
· En 4x4. També podeu pujar-hi en transport públic (vehicle 4x4), informeu-vos-en : Montagne et transports 04 68 30 02 82 - Villaceque 04 68 05 51 14 - TSA 0 609 719 162 – La Caravelle du Conflent 06 11 22 48 79 • Per a muntar en buggy dos llocs: a conduir vostè mateix, vostè estigui acompanyat per un conductor d'Ille Sud Tet Franck 06 80 43 54 73.
· A cavall. Per pujar amb ases o a cavall Amb ases: 1. Fabien BOYER 06 02 29 34 54 boyerfabien@laposte.fr http://www.caravanigou.fr/ 2. AltiPyr & La Licorne - Moli d’Oli à Mosset - 06 83 47 52 04 A cavall: Contacteu amb Sébastien Amiel al +33(0)6 79 86 39 98.

DESCRIPCIO DEL RECORREGUT
Des de Cortalets (ruta clàssica)
00 min (2.150 m): Sortim del refugi de Cortalets en direcció sud-oest (sortint a mà esquerra) i avancem per un camí que transita entre prats de muntanya  i un petit bosquet.0h 05 min. : pla dels Estanyols. Seguim el camí que, després de vorejar l'estanyol, va guanyant alçada en direcció sud-oest (cap a la dreta).
El sender, ben marcat, enfila deixant enrere la vegetació boscosa, que va sent substituïda per matollars i algun pi negre escadusser.
0h 35 min: Al cap de 30 minuts arribem a la font de la Perdiu Just després de la font, el camí fa un revolt brusc cap a l'esquerra i pren direcció sud-est, cap a l'altra vessant de la muntanya.
A partir d'aquí, enfilem una llarga cresta que, pujant pujant, voreja les roques que formen el Pic Jofre (2362 m) i, uns metres més enllà, el Roc dels Isards (2378 m). El sender continua ben marcat i per un terreny cada cop més rocós en direcció a la Pica del Canigó, tot passant per una bretxa oberta a la roca.
1h 45min.: la Portella  L'últim tram de l'ascensió, el camí fa un seguit de ziga zagues per guanyar alçada i porta directament al Cim
2h 00 min.: Pica del Canigó (2,784 m.).

Descens pel mateix itinerari en 1h 10 min.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L’ASCENSIO
Aquesta ruta es pot fer a peu tot l’any. A l'hivern es esquís.

· A nivell monumental a Prada de Conflent destaca l'església parroquial de Sant Pere (SXVII)
· Cementiri Tomba d'en Popeu Fabra on anualment s'encens la Flama de la Llengua Catalana a carreg d'una entitat excursionista dels Països Catalans.
· Espai Pau Casals: 33, rue de l’Hospice 1er étage Médiathèque (accès handicapé)
66500 Prades. T
él  04 68 96 28 55

Motxilla, gorra o barret. Llevat a l’estiu, cal dur roba protectora del vent. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns llargavistes. Cal dur aigua.