31 de maig del 2015

TURÓ DE L'ULLAR (630,9m.)

CIM: Turó de l'Ullar (630,9 m.)
COMARCA: Vallès Oriental
HORARI: 1h,50min. (1 h 05 min. + 45 min.)
CARTOGRAFÍA:

Itinerari que re segueix les senyals blanques i vermelles del GR5 fins a sota mateix de l'objectiu

ACCES PER CARRETERA.
Sortir de Barcelona per la Meridiana fins la C17 (antiga N152) que seguirem fins el km. 32 desviament en direcció a l'Ametlla del Vallès per la BP 1432 amb posterior desviament a la dreta per la BV1483 fins a Riells del Fai.
També podem seguir la AP7 (tram gratuït) fins el desviament a Mollet per la C17. que seguirem fins el km. 32 desviament en direcció a l'Ametlla del Vallès per la BP 1432 amb posterior desviament a la dreta per la BV1483 fins a Riells del Fai.

ACCES AMB TRANSPORT PUBLIC
Autobús: Empresa Sagalés.
www.sagales.com

DESCRIPCIO DEL RECORREGUT
L'itinerari transcorre seguin les senyals blaves que portam a Sant Miquel del Fai, Un cop a Sant Miquel del Fai el camí a seguir estar marcat en senyals de color rosat fins la carretera de Sant Feliu de Codines moment amb el que seguirem les marques del GR5.

0h 00 min.: Pont de Pedra a l'entrada de Sant Miquel del Fai sobre el riu Rossinyol seguin les senyals del GR5
0h 10 min.: Caminam en direcció Sud mirador de Sant Miquel del Fai on comença una forta pendent fins un pal indicador a una cruïlla.
0h 23 min.: Cruïlla amb Pal indicador. Deixam el camí que puja a Can l'Onyó. A poc més d'un km. De l'inici de la ruta.
0h 28 min.: l'itinerari superar per un gual un Torrent seguim en direcció sud amb una gran vista de la Vall del riu Tenes.
0h 40 min.: Arribada al llom que resseguim amb pujada sua amb vistes del Turó de Les Onze Hores. Amb aquest punt ja unes runes.
01 h. 05 min.: Darrer metres de pendent i arribada al cim del Turó de l'Ullar (630,9 m.) un balcó panoràmic
Descens pel itinerari de l'ascensió

ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L’ASCENSIO
Aquesta ruta es pot fer a peu tot l’any, llevat a l’estiu, quan la calor pot ser asfixiant.

Motxilla, gorra o barret. Llevat a l’estiu, cal dur roba protectora del vent. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua.

CLIMA
El clima es mediterrani clàssic amb el major regim de pluges als mesos de maig, setembre i octubre i una temperatura mitja d'uns 14º tot i que a la vall de Riells tenen un microclima sec i més calor a l'estiu

FLORA I FAUNA
La vegetació es de pi roig i zones de faig. El marfull. L'arboç, l'esbarzer i el bruc es reparteixen segons l'orientació