6 de febrer del 2015

LA PICOSA (1.075 m.)

CIM: La Picosa (1.079 m.)
COMARCA: Matarranya
HORARI: 55 min. (30min. +25 min,) *
* Si el recorregut s'inicia en la població s'han de sumar 1h 45 minuts mes.

Des de Barcelona
A-7 direcció Tarragona sortida per Reus per continuar per la N-420 direcció Alcañiz fins a Calaceite. Al final de la població seguir per la A-1413, passant per Crestas i continuar per la A-231 fins Valderrobles. Dins de la població pendre la A-1414 fins Fuentespalsa.
Ruta: Barcelona, Reus, Riudecols, Corbera d'Ebre, Gandesa, Calaceite, Cretas, Valderrobres, Fuentespalda.
Temps: 3:00 h. | Distancia: 240 km.
Des de Valencià o Castelló
Autopista AP-7 direcció Tarragona, seguir per la CV-10 passant Borriol. La PObla Tornesa i Sant Mateu per continuar per la N-232 per Morella fins Monroyo on cal seguir per la A-1414 fins Fuentespalda.
Temps: 3:00 h. | Distancia: 215 km.

ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLIC

11:00 h.
Alcañiz a Castelló/Vinaroz
14:45 h.

AUTOCARSHIFE: Servei des de Barcelona a Valderrobles i de Valderrobles a Fuenteespalda Tel.933 22 78 14

De Monroyo o Valderrobles a Fuentespalda

Peñarroya 15:15 h Peñarroya 15:15 h Peñarroya 15:15 h
Fuentespalda 15:30 h Fuentespalda 15:30 h Fuentespalda 15:30 h
Valderrobres 16:00 h Valderrobres 16:00 h Valderrobres 16:00 h

L'excursió la iniciem al poble de Fuentespalda  (713 m.), fent amb cotxe un tram de pista de cinc quilòmetres fins a les runes d’un mas, on podem aparcar.
00h 00 min. Aparcament. Prosseguim uns metres per la pista superant un petit collet i una basseta.
0h 07 min. : Quan la pista tomba a la dreta amb forta pujada, la deixem i continuem a l'esquerra (reixa) per un trencall amb una lleugera baixada entre bosc. El camí s'estreny convertint-se en corriol i aviat deixem a la nostra esquerra un pou de glaç.
0h 10 min.: Pou de Glaç. El corriol segueix en suau pujada flanquejant un bonic de pi negre i alzines creuat per un parell de petites tarteres, fins arribar a un collet de la carena principal, on retrobem la pista.
0h 18 min.: Col/Pista flanquegem un promontori per la dreta i el camí enfila directament al cim on hi ha instal·lada una caseta de vigilància pels incendis.
0h 30 min.: Cim de la Picossa on hi ha instal·lada darrerament una caseta de vigilància pels incendis.
Descens: pel mateix itinerari de l'ascensió o seguint la pista que flanqueja pel vessant sur amb vistes a la part més occidental dels Ports: Tossal del rei, Roques del Masmut, etc.
0h 55 min. : Aparcament.

Tot l'any

A Fuentespalda cal visitar: La Torreta, l'Organo Barroco.

Destaca l'influència del vent de dalt o Cerç, fort i sec però agraït a les nits d’estiu, essent un clima més continental.
La presència de grans masses forestals de pinar i garriga es barregen amb els conreus de secà creant contrastos de gran bellesa. Roca calcària.

Motxilla, gorra o barret, ulleres i crema solar tot l’any. Al hivern cal dur roba d’abric. També cal dur preventivament roba protectora del vent en tota època. L’excursió sense neu, es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur-ne aigua.