20 de juny del 2011

PUIG MADRONA (356,5 m.) Per Valldoreix

CIMA.: Puig Madrona (356,5 m.)
COMARCA: Baix Llobregat
HORARI: 1h 10 min.
(50 min. + 20 min.)
DESNIVELL: 186,5 m,
DIFICULTAT: Fàcil

CARTOGRAFIA: Serra de Collcerola (Ed. Alpina). E20

ACCÉS PER CARRETERA:
Desde Barcelona seguir la carretera amb direcció al barri de Vallvidrera seguint fins a Valldoreix la BV-1462.
Itinerari urbà fins la Plaça Joan Gassó.

Ferrocarrils de la Generalitat estació de Valldoreix i autobús línia 1 fins a la Plaça Joan Gassó (el bus inici el seu recorregut davant de l'estació dels FGC). Intervals d'1 h en caps de setmana i festius.

A Valldoreix es pot accedir seguint la C-16 o la AP7.

RESUM:
La ruta ens permet un recorregut pel vessant occidental de la serra de Collserola amb l'ascensió a una bona talaia de 360 graus. de visió panoràmica.

RECORREGUT:
La ruta s'inicia a la plaça Joan Gassó o del Pi, a Valldoreix.
0h 00 min.: Plaça Joan Gassó. (170 m.)
La ruta s'inicia per una pista situada a l'esquerra de la parada de l'autobús, mirant cap a la muntanya.
Als pocs metres d'iniciat l'itinerari trobarem una cruïlla amb tres pistes, seguirem la de la dreta.

0h 20 min.: La pista finalitza sota una línia d'alta tensió que ens marcaran el camí a seguir.
Pujarem pel camí marcat arran del tallafoc de la línia d'alta tensió, per pendent pronunciat a trams fins arribar a una pista.
0h35 min.: Deixarem la pista que segueix per la dreta de la nostra marxa per seguir per la que un indicador marca el camí  del cim, deixant a la pista que segueix per la nostre esquerra i que ens portaria a l'Ermita de la Salut.
Ja sense deixar la pista arribarem al cim, presidida per una fita del Institut  Cartogràfic i una alta torre metàl·lica de vigilància contra incendis.
0h50 min.: Puig Madrona (356,5 m.)
El descens el realitzarem pel mateix itinerari en uns 20 minuts.

EPOCA ACONSELLABLE PER REALITZAR L'ASCENSIÓ Qualsevol època de l'any fora de les hores o èpoques de molta calor.

PUNTS D'INTERÈS El màxim interès està en les vistes des del cim

CLIMA I VEGETACIO Es caracteritza per estius secs i calorosos i hiverns temperats i secs amb pluges irregulars que generalment es concentren a la primavera i tardor.
Conté una àmplia varietat d'ambients naturals mediterranis, predominantment boscosos encara que també abunden les formacions de vegetació baixa

EQUIP Motxilla, barret, ulleres, crema solar i roba d'abric al hivern. La ruta espot fer amb  calçat  tou. També Recomanem durar una màquina de retratar i uns prismàtics. És aconsellable durar aigua, doncs no en trobarem paper camí.