11 de març del 2011

CIM: Puig Ou (1.299 m)
COMARCA: La Garrotxa
DISTANCIA:
DESNIVELL: 670 m (aproximadament)
HORARI: 4h 15 min (2h35 min+1h 40 min)

INTRODUCCIÓ
Ruta que ens permet visitar dos de les Valls de la Comarca de la Garrotxa amb un paisatge encisador i a la vegada, si es dona el cas gaudir de la gastronomia local, especialment la que serveixen al restaurant Colldecarrera, amb una ubicació magnífica a prop el coll del mateix nom.
A l’estiu el bany a la Riera de Llierca, prop de l’Hostal de la Vall del Bac es un altre dels al·licients d’aquest recó de la Garrotxa.

Un cop al poble de Castellfollit de la Roca ens caldrà prendre direcció Oix, i a l’alçada de Can Bundància ( uns metres abans) haurem de girar a l’esquerra, enfilant primer la Vall de Colldecarrera i seguidament la Vall del Bac. La carretera es troba en perfecte estat, si bé en alguns trams és una mica estreta la qual cosa fa que hàgim d’anar amb un cert compte a l’hora de circular-hi.
Passem l’Hostal de la Vall del Bac i al cap d’un quilòmetre aproximadament trobarem el Mas Pagès a la nostra dreta. Uns metres més avall, en una raconada de la carretera i ran d’una petita resclosa és on deixarem el cotxe.
Des de Barcelona: 147 km (E-15 fins Girona + C-66) fins Besalú + N-260) o 143 km (C-17 fins Ripoll + C-26)
Des de Girona: 47 km (C-66 fins a Besalú + N-260)
Des de Figueres: 37 km (N-260)
Des de Olot: 7,5 km (N-260)

ACCESS AMB TANSPORT PÚBLIC
En autobús (Parada de Castellfollit de la Roca: Parada de Bus - Carretera de Olot)
Teisa - Girona c/ Sardenya, 16 Tel. 972 200 275
Teisa - Barcelona c/ Pau Claris, 117 (esquina con la calle Consell de Cent)
Telef. 932 153 566
En taxi
Taxis (Castellfollit) Autocars Plana 659 922 790

DESCRIPCIÓ RECORREGUT

00h 00m Can Pagès: Prendrem una pista que puja en direcció nord, travessarem un petit torrent i una portellera. Just abans de tornar travessar el córrec haurem d’enfilar per la pista que puja per la nostra esquerra, deixant les marques blanques que ens menarien cap a Sant Andreu de Porreres ( lloc per on tornarem).
La pista s’enfila de manera decidida tot guanyant alçada ràpidament i en uns vint minuts arribarem a una cruïlla que seguirem cap a la nostra esquerra. Ara la pujada es suavitza una mica; passarem per una altra tanca de les vaques i després d’un parell de giragonses, arribarem, sense deixar la pista, al Coll de Creuers.
00h 45m Coll de Creuers: En aquesta primera part de l’itinerari no trobem cap marca de cap classe, per la qual cosa caldrà estar una mica atents si no volem fer voltes i més voltes per les pistes de la contrada. Un cop al Coll de Creuers, la pista que nosaltres seguíem continua recte tot planejant, però nosaltres haurem de seguir el trencall que es veu a la dreta i que sembla una mena de pista de desemboscar. És un camí ample però brut, ple d’arijols i romagueres que sovint fan que ens quedin les cames com un santcrist. Poca estona després ja veiem els primers senyals grocs i blancs i que ara anirem seguint durant una bona estona. Més o menys en un quart d’hora arribarem a un altre collet dit del’Empriu.
01h 05m Collet de l’Empriu: Ara la pista deixa de ser-ho i, per la nostra dreta continuen les marques que anirem seguint. Ara ja ens trobem en un corriol de muntanya com tants d’altres i amb el qual travessarem – tot pujant - diversos collets i torrenteres fins arribar, de bell nou, a la pista que havíem deixat al Coll de Creuers.
01h 40m Pista; Un cop a la pista forestal la seguirem cap a la nostra dreta – ara sense marques - fins arribar a una altra pista en molt millor estat de conservació. Nosaltres cap a la dreta i en no gaire estona més arribarem al Coll d’Arrencafels, a 1138 metres d’alçada.
02h 05m. Coll d’Arrencafels: Just al mateix coll abandonarem la pista i per l’herbei de la nostra dreta començarem a enfilar la pujada definitiva fins arribar al cim de l’objectiu d’avui. Val a dir que no hi ha senyals de cap mena, però de seguida el camí es fa molt evident i no hi ha pèrdua possible. La pujada és molt suau, sense que suposi cap esforç extraordinari. Així travessem el Ras del Freixe per arribar finalment al cim del Puig Ou.
02h 35m Puig Ou ( 1299 m.): Un vèrtex geodèsic ens dóna la benvinguda. Les vistes que ens ofereix el cim són magnífiques. Si el dia és clar, el Pirineu es veu en tota la seva magnitud, així com altres cims menors de la Serra Cavallera com ara el Taga o el Puig Estela. Davant nostre el veíTalló que dóna pas a tota la colla de cims de l’Alta Garrotxa i que ara no anomenaré perquè la llista seria massa llarga. Un passeig per l’herbei de dalt ens mostrarà també l’església de Sant Andreu i tota la Vall del Bac als seus peus, així com l’itinerari que seguirem per baixar del cim.

EPOCA ACONSELLABLE PER FER L’ASCENSIÓ
Todo el año.

Motxilla, gorra o barret. L'excursió es pot fer amb calçat tou. Aigua,