5 de juliol del 2010

PIC DEL VENT (815 m.)

• CIM: Pic del Vent (815 m.)
    COMARCA: Vallès Occidental
    DISTANCIA: 5,500 km.
    HORARI: 1h 05 min. (40 min. + 25 min.)

• Video: Medició del cimNOTA PRELIMINAREl Pic del Vent es el punt més alt de la Serra del Farell, on hi trobem una taula d’orientació i una senyera.

ACCES PER CARRETERA
    Fins a Caldes de Montbui per la: C1416, C59, C1413.
    Des de Caldes per una estreta carretera amb direcció al El Farell, ens porta fins a Sant Sebastià de Montmajor
    Des de Barcelona: sortim per la Meridiana, nus de la Trinitat i prendrem la carretera C-17 amb direcció a Granollers - Vic, passarem per Montcada i a l'alçada de la Llagosta hi ha un desviament que porta a Caldes de Montbui passant per Palau - Solità i Plegamans
    A uns 3 Km, de Palau - Solità i Plegamans, trobem un desviament a l'esquerra per entrar a Caldes de Montbui per l'accés sud . Aquesta entrada empalma amb el carrer principal de Caldes. Per anar a Sant Sebastià de Montmajor, teniu de continuar pel carrer principal amb direcció nord, a la sortida de la vila, a la dreta d'un rèbol hi ha un restaurant, passeu de llarg. A 50 metres d'aquest punt, trobareu un desviament a l'esquerra amb l'indicador de Sant Sebastià de Montmajor, passareu per davant del càmping El Pasqualet, sense deixar la carretera i desprès de 12 Km, arribarem a Sant Sebastià de Montmajor, abans passarem per la urbanització del FarellRECORREGUTEl curt itinerari s’inicia al llogaret de Sant Sebastià de Montmajor (675 m.)un poblet de mitja dotzena habitants en el municipi de Caldes de Montbui. Està situat entre les muntanyes de Gallifa i del Farell

00h 00 min. : Sant Sebastià de Montmajor (675 m.).
    L’itinerari s’inicia a l’esplanada davant del restaurant i l’església amb direcció a una estructura metàl•lica a l’esquera de la ruta. Per una forta pujada.
    00h 16 min.: Torre d’alta tensió, seguim per la pista deixant una cruïlla a la dreta.
    00h 22 min.: De la pista surt un sender per el que seguirem pujant.
    00h 28 min.: Arribarem a una pista que seguiren fins a una alzina grossa on ja una cruïlla. Novament seguint un sender en direcció a la carena i el cima
    00h 40 min. Cim amb una taula d'orientació i una senyera.
    El descens pel mateix itinerari.

ÉPOCA RECOMENDABLE
    Tot l’anyPUNT D'INTERÈSEl restaurant La Rectoria de cuina catalana i molt casolana. Tel. 938 650 197

Motxilla,crema solar (estiu) gorra o barret. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua

Ajuntament de Caldes de Montbui. http://www.caldesdemontbui.catTRANSPORT PÚBLICAutobús: Autocars Sagalés. Tel. 938 650 400. www.sagales.com fins a Caldes de Montbui a uns 12 km. de Sant Sebastià de Montmajor