30 d’abril del 2010

LA BASTIDA (598 m.)

• CIM: La Bastida (598 m.)
    COMARCA: Baix Maestrat
    HORARI: 2h 20 min. ( 1h 30 min. + 50 min.)
    DIFICULTAT: Baixa

• Sant Mateu (325 m d’altitud), la capital històrica del Maestrat, es troba situat a 65 km al nord de la capital de província, Castelló de La Plana (CV 10). Des de Tarragona: A-7 fins a Vinaròs N340 i N232.

Sender PRV-202.
    0h.00 (0 km.): La ruta s'inicia en la Avgd. dels Àngels de Sant Mateu, al costat del panell informatiu
    0h15 (1,100 Km): La ruta creua el ric Benifarquell girant posteriorment a la dreta. A 30 metres gir, a l'esquerra per a iniciar l'ascens a l'ermita de Sant Cristòfol.
    0h42 (2,600 Km): Encreuament aprop de l'ermita de Sant Cristòfol, gir a l'esquerra.
    0h47 (2,975 Km): Ermita de Sant Cristòfol. Descens retrocedint a l'encreuament de camins i continua recte.
    0h55 (3,680 Km): Encreuament de camins. Gir a la dreta i inici de l'ascens cap a la Pedrera del Gros.
    1h11. (4,810 Km): Pedrera del Gros, la ruta voreja per la seva esquerra ascendint cap a un pinacle de pedres. Gir a l'esquerra segueix recte fins a la Bastida.
    1h30 (5,710 Km): La Bastida (598 m.).
    Descens pel mateix itinerari (50 min.)
    Qualsevol època de l’any és bona per ascendir per aquesta ruta, A l’estiu pot fer molta calor.

• La importància del patrimoni monumental i històric que Sant Mateu fa que la visita sigui “obligatòria
    El conjunt historicoartístic de Sant Mateu ha motivat, la declaració de Bé d’interès Cultural, per part de la Generalitat Valenciana. Arquitectura religiosa, civil i popular.

• El clima, típicament mediterrani, amb estius calorosos i hiverns suaus, afavoreix una vegetació característica de bosc mediterrani com el pi, l’argelaga o el romaní. L’agricultura està representada pels cultius d’oliveres, ametllers i cereals. A les zones de regadiu, irrigades per sénies de tradició romana i àrab, es cullen pataques, hortalisses i llegums.

La excursió no presenta cap dificultat.. És bo dur motxilla, gorra o barret, crema solar, ulleres, Es aconsellable dur aigua.

Ajuntament de Sant Mateu. Tel 964 416 171

TRANSPORT PÚBLIC
    Autobús: Autobuses Mediterraneo. Tel.964 220 054 / 964 220 536
    Ferrocarril: RENFE. Estacions de: Castelló de la Plana, Vinaros o Benicarló.

CARTOGRAFIA
    Vinàros 571 S.C.E. (Escala 1:50.000) / Sant Mateu 571 (1-1). I.C.V. (Escala 1:10.000) / La Zalzadella. 571 (1-2) I.C.V. (Escala 1:10.000)