30 d’abril del 2010

CASTELL D'ERAMPRUNYÀ (402 m.)

• CIM: Castell d’Eramprunyà (402 m.)
    41º 18,889'N ; 1º 57,493'E
    COMARCA: Baix Llobregat
    DISTANCIA: 5,560 Km.
    HORARI: 2h 10 min. (1h 25 min. + 45 min.)
    DIFICULTAT: Baixa

Autopista C-32 i autovia de Castelldefels (C-31) sortida Gavà per C-245
    Rutómetre del RACC
    ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLIC
    Autobús: Companyia Mohn Línies 80 i 81 (sortida des la Plaça d’Espanya de Barcelona) Parada al final de línia.
    Ferrocarril: RENFE. Rodalies línia C-2. Estació de Gavà.
  • Des de l’estació de la RENFE pujar tota la Rambla de Gavà fins a la plaça Batista i Roca, travessar la plaça i seguir per l’Avinguda de Sant Llorenç, El punt de sortida es a l’escola Mercel-li Moragas.

00 h 00 min. (0,000 Km.): Col·legi Marcel-li Moragas a l’avinguda Riera de Sant Llorenç seguint pel carrer Pep Ventura fins la primera rotonda on seguirem pel carrer que per la dreta va a Can Tries, Un cop a Can Tries seguir pels següents carrers: Riu Anoia, Riu Ebre (esquerra), Bes`s (dreta) Llobregat carrer pel que sortim del barri. Pista de terra que ressegueix la riera
    00 h 15 min. (0,740Km.): Riera que seguirem per l’esquerra
    00 h 20 min. (0,950 km.): La pista es bifurca i seguirem per l’esquerra en una lleugera baixada, creua’n la riera.
    00h 25 min. (1,190 Km.): Can Roig. AL costat de Can Roig trobem dues pujades fortes i seguim per la pista (Cirerers).
    00 h 30 min. (1,240 Km.): Gir a l adreta per seguir un sender que s’endinsa al bosc.
    00 h 32 min (1,270 Km.): Trobem una pista i tot seguit Can0Amat, amb una petita ermita punt amb el que seguirem les senyals del GR 92 (Passarem una cadena)
    00 h 37 min. (1,580 Km.): Font del Ferro ( a 2o metres de la pista per un corriol a la nostre esquerra)
    00 h 40 min. (1,730 Km.): En la corba a la dreta deixarem la pista per seguir per un sender que puja per l’esquerra per un terrenys rogenc (seguir senyals del GR 92)
    00 h. 45 min. (1,810 Km.): Font del Sagrat Cor. Seguim pujant.
    00 h 55 min. (2,010 km.): Restaurant Les Fonts de Bruguers. Pujant una petita escala, sortim a un carrer que ens durà a la carretera de Gavà a Begues, la travessem i seguim per la vorera esquerra fins l’ermita de Bruguers.
    01 h 05 min. (2,120 km.): Ermita de Bruguers (Amb quest punt es també possible arribar amb cotxe i començar la ascensió). Punt d’avituallament amb Bars i restaurants.
    El sender, des de l’ermita i fins el cim es torna molt costerut. Roca Foradada.
    01 h 15 min. (2,480 Km.): Collet. Antiga ermita de Bruguers i la Santa Cova ( a uns 400 metres de l’esplanada seguint un camí a l’esquerra. Seguint uns metres pel dalt del cingle i veurem una creu metà-lica damunt d’una roca. Cal baixar amb aquest punt un grau a la nostre esquerra i veurem la Cova a la dreta (petita grimpada) afeixin 30 minuts i 1 Km. a la ruta si es fa aquestes visites).
    El camí no obstant segueix des de el pla
    01 h. 25 min. (2,780 Km.): Castell d’Eramprunyà
    El descens pel mateix itinerari de la pujada tot i que es pot tornar al punt d’inici al Col·legi Marcel-li Moragues baixant per la part de darrera del Castell en direcció a Garraf (Uns 7 Km. i aproximadament 1h 40 min.)
    ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER ASCENSIÓ
  • Tot l’any

La Cova. Camí del cim

Motxilla i aigua. Gorra o barret i protector solar a l’estiu. A l'hivern cal dur roba protectora del vent. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics.