15 de març del 2010

MOLLO GRIS, LES PLANES O PRIMER MOLLO (547,8 m.)

CIM: Mollo Gris, Primer Mollo o Les Planes (547, 8 M.)
COMARCA: Anoia
HORARI: 1h 24 min. (49 min. + 35 min.
ITINERARI: 6,300 km.
DIFICULTAT: Baixa

NOTA PRELIMINAR
Excursió entre camps de conreu i bosc, amb ascensió al cim del Mollons. Curta i fàcil amb trams amb bones vistes de la Comarca.

Per la carretera C-244 d'Igualada a Sitges, amb una bifurcació a Capellades per la B-224.
Per la carretera N-II, autovia Barcelona-Lleida, i agafar la sortida 559, Igualada Est.

Autobús:

Autobusos de la Hispano Igualadina, línia Igualada - Barcelona que passa per Capellades. ( horaris (Tel. 938 044 451)
Ferrocarril:
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Línia de Igualada. Estació de La Pobla de Claramunt (Tel. 939 030 938)

S'inicia l'excursió a l'estació dels ferrocarrils de la Generalitat (FGC), seguint per una zona urbanitzada (barri de l'estació) Cal seguir el carrer Florenci Cornet (tercer a l'esquerra), al final d'aquest seguir un corriol cap a la dreta fins el carrer Comte Borrell II, per seguir després per un camí carreter entre dugués cases (pal senyalitzador)
Un petit descens i passem per un pont sota l'autovia per seguir paral•lels a aquesta per una amplia pista amb vistes al castell.
Tot superar una línia d'alta tensió seguin per un camí a la nostra dreta que poc després cal deixar per resseguir per un corriol que surt a la dreta, entre ametllers i oliveres,.

0:30 h.: Bifurcació de camins. Cal seguir el de la dreta per un corriol amb forte pendent, Passarem per la porta d'un barraca (pot servir d'aixopluc)I.
0:35 h.: Roca Llarga. Agulla conquerida per primera vegada en 1945 per Ignasi Capeta.
0:39 h.: Ampli camí carreter que cal seguir per la nostra esquerra.
0:43 h.: Cruïlla de camins, cal seguir el de l'esquerra.
0:49 h.: Turó anomenat Primer Molló, Molló Gris o Les Planes a 549 m. D'altitud. Gran creu de ciment i taula d'orientació.
Per el descens cal retornar pel mateix camí.

ÈPOCA ACONSELLABLE
Tot l'any tot i que a l'estiu la calor es forta.

PUNT D’INTERÈS
La visita al Castell, les construcció de pedra seca i les agulles i zona d'escalades.

Motxilla, gorra o barret. A l'hivern cal dur roba protectora del vent. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua.

LA VEGETACIÓ

La vegetació dels Mollons és plenament mediterrània. La muntanya està situada dins el domini climàtic de l’alzinar amb marfull (Quercetum ilicis galloprovinciales), que s’estén per les comarques marítimes entre el Rosselló i el Baix Ebre, bé que prop del seu límit vers l’interior de Catalunya i prop també de contacte amb el domini climàtic del carrascar (Quercetum rotundifoliae), que s’estén per les comarques interiors poc plujoses i de lleugera tendència continental, del qual té algun element, sobretot en indrets amb sòl amb poca capacitat de retenir aigua,
Vegetació dominant: alzinar, boix, rouredes, romaní, bruc d’hiverns, pins