6 de juny del 2019

VÈRTEX GEODÈSIC: 242157001
COMARCA: Montsià
DESNIVELL: + 187,8 m
HORARI: 1h 28 min (48 min + 40 min)
DIFICULTAT: Fàcil
CARTOGRAFIA:

ACCÉS PER CARRETERA.
Amb automòbil ens hem de dirigir fins al poble de Fredes. Per arribar-hi cal anar a la vila de la Sénia. A la Sénia hi podem anar des de Tortosa per la T-331 fins a Santa Bàrbara i d’aquí per la TP-3311 fins aquesta localitat.
Un altre opció és per l’autopista A-7 sortint a Alcanar i Ulldecona. Abans d’entrar en aquesta darrera vila, prendrem la TV-3319 que ens durà directament a la Sénia.
Un cop a la Sénia travessem el poble seguint les indicacions de l’embassament i La Pobla de Benifassà. Aquestes indicacions ens duran fins la part superior de la vila, on hi ha una estreta carretera que porta, per la CV-105, fins l’embasament de Ulldecona i més enllà a una cruïlla. En aquesta cruïlla prendrem la carretera de la dreta fins el poble de Fredes (a l’esquerra aniríem cap a la Pobla de Benifassà).
Un cop a Fredes cal seguir fins el refugi per pista (13 km) pel Pinar Pla,
Per arribar al refugi, és recomanable deixar el vehicle al Pinar Pla i continuar a peu pel GR 8. Si disposem d’un tot terreny, podem arribar al refugi seguint la pista principal. Des de Pinar Pla al Refugi uns 30 a 40 minuts.

ACCÉS EN TRANSPORTS PÚBLIC
En tren
RENFE fins l'estació d'Ulldecona + Autocar Transports HIFE  a La Sénia + Taxi a Fredes (Tel. 670 699 983)
Des de Castelló de la Plana + Autos Mediterraneo fins La Sénia + Taxi a Fredes (Tel 670 699 983)
Un cop a Fredes fins el refugi per pista forestal (1 h30 min) o pel GR7

En autobús
Transports HIFE fins la Sénia
Autos Mediterraneo fins la Sénia

Des de la Sénia Taxi Javier Sabaté a Fredes Tel 670 699 983 . Un cop a Fredes fins el refugi per pista forestal (1 h30 min) o pel GR7

0 min: Refugi de Font Ferrera seguir fins la cadena que barra el pas de vehicles al refugi
1 min: Cadena seguir pista a l'esquerra.
5 min: cruïlla de pistes, Girar a la dreta marques del GR7.
17 min: Cruïlla amb indicador al negrell, Cal seguir a la dreta per pista secundaria i sendera amb marques del GR. Nova cadena que barra pas vehicles.
25 min: Cadena. Marcat revolt per sota de la cadena situada a l'esquerra de la marxa
36 min: Carena. La pista gira a l'esquerra seguint per pendent camí del cim.
46 min: revolt abans del cim. Per l'esquerra surt un sender cal seguir per la pista fins el cim
48 min: Cim del Negrell. Caseta.

Motxilla, calçat de trekking, pals, aigua, telèfon, màquina fotogràfica, farmaciola. Roba segons de l'època de l'any. Cal saber que acostuma a fer vent. Si es te que pernoctar al refugi cal portar sac de dormir

Tot l'any tot i que a l'estiu cal estriar les primeres o darreres hores del dia per evitar l'horari de més insolació.

NOTA
Donat el curt recorregut es pot fer també l'ascensió al Tossal d'en Cervera (1.347,5 m), també molt proper al refugi