7 de març del 2019

SERRAT DE LES ESTELES (1952,2 m) per Espinalbet.

Cim (Fotografía Jordina Argimón)

CIM: Serrat de les Estelles (1.952,2 m) per Espinalbet,
COORDENADES CIM:
VÈRTEX GEODÈSIC:
COMARCA: Berguedà
DESNIVELL: +730 m
HORARI: 4 h. (2h 10 min + 1h 50 min)
CARTOGRAFIA: Rasos de Peguera Serra d'Ensija (Editorial Alpina).

Excursió sense dificultats per l'extrem sud-oriental de Rasos de Peguera.

ACCÉS PER CARRETERA
Berga es troba a 70 km de Barcelona i es pot seguir l'autopista Terrassa-Manresa, l'Eix Transversal (C-25) amb la C-16 fins Berga.

Rodalies Catalunya /RENFE fins a Manresa (R4continuem en autobús fins a Berga i taxi a Espinalbet 8 km) per la BV-4243 direcció als Rasos de Peguera).

Empresa ALSA

0 min: L'itinerari s'inicia a la carretera BV-2243 (de Berga als Rasos de Peguera) en direcció a Espinalbet des d'on cal seguir el GR-107 per una la pista que s'abandona a poc més d'un minut per continuar en direcció al nucli de cases.
5 min: Espinalbet (1.231 m); seguir les marques del GR per una pista encimentada per un minut després deixar la pista i enfilant per un sender que surt a l'esquerra.19 min: plans de Corbera (1.424,8 m). Al santuari cal deixar el GR continuam l'itinerari pel PR (marques blanques i grogues) per una pista que passa per darrere del santuari.
33 min: L'itinerari torna a la pista que cal seguir a l'esquerra per tornar a deixar-la amb uns 4 o 5 minuts fins un mas abandonat
48 min: Mas. el PR deixa la pista i puja per la dreta per un minut més tard a un prat el camí segueix a l'esquerra fem siga sagues fins a l'anomenada font del tast.1h 15 min: Font del Tagast. Al costat de la font hi ha una espècie de cabana. Seguir el camí a la dreta de l'aixopluc.
1h 38 min: blocs de roca al sender que segueix a l'esquerra amb unes balmes a la dreta.
1h 42 min: Collet amb una bassa amb un pal indicador que senyala Sant Corneli i Rasos de Peguera. Deixar el PR i seguir a la dreta.
1h 46 min: Serrat de l'Hospital (1.937). Petit descens fins a un collet que separa els dos serrats per seguir pujant en direcció al cim del Serrat de les Estelles.
2h 10 min: Serrat de les Estelles (1.952, 2 m) amb bones vistes cap al Pirineu.

Motxilla, pals, sabatilles de trekking, farmaciola, aigua, màquina fotogràfica, telefon. Roba tot depèn de l'època de l'any a l'hivern por haver neu.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L'ASCENSIÓ
Tot l'any tot i que a l'hivern pot estar nevat

Restaurant els Roures
La Cabana

Alberg de Berga
Hotel Cal Nen

El Casc antic de Berga.
El Pi de les Tres Branques.