2 de novembre del 2018

VÈRTEX GEODÈSIC:
COMARCA: Terra Alta
DESNIVELL: +293,3 m
HORARI: 1h 37 min (52 min +45 min )
CARTOGRAFIA:

AP7 o N340 fins l'Hospitalet de l'Infant seguint en direcció a Mora per la C44 Tivissa i C12. Un cop a l'entrada de Mora seguir per la N420 fins Gandesa.

Rodalies de Catalunya / RENFE línia R15 fins Mora la Nova. Des de Mora la Nova autobús a Gandesa empresaHIFE

0 min: Coll d’en Canar (513,8 m). Iniciar la ruta seguint una sendera que surt per la dreta amb les marques del GR171 que no abandonaren fin la part final del itinerari. Fins el cim ens acompanyaran unes marques de color blau.
10 min: Aresta. Seguir les marques.
12 min: pista forestal que cal creuar seguin la sendera amb senyals de pintura blava (lletra U).
17 min: La sendera finalitza a una ampla pista que cal seguir per la dreta sense deixar les senyals blaves. En pocs minuts seguim deixant una bifurcació a la dreta per poc després arribar a una nova bifurcació seguir les marques blaves al costat d'uns murs
39 min: Sender a la dreta que cal seguir deixant la pista i continuam amb les senyals del GR i pintura blava. Bifurcació en mig del bosc. A l'esquerra marques GR i a la dreta les blaves en forma de la lletra U que seguin les duen a l'aresta i al cim
52 min: Cim del Turó de Pàndols, 706,7 m vèrtex geodèsic i torre de guaita. Més endavant Monument a la Pau.
Descens: pel mateix camí en sentit contrari.

Motxilla, sabatilles de trekking, pals, farmaciola, telèfon, màquina fotogràfica, prismàtics. La roba dependrà de l'època de l'any tenim present que habitualment fa força vent.

Tot l'any. Als mesos d'estiu s'aconsella fer la ruta a primera o darrera hora del dia per evitar l'horari de més insolació.