2 de maig del 2018

LA CREU DE L'ARAGALL (548,1 m) des de Castellvi de Rosanes

CIM: La Creu de l'Aragall (548,1 m.) des de Castellví de Rosanes.
VÈRTEX GEODÈSIC: 283 124 001
COORDENADES DEL CIM: 41º25'57.2” N / 1º54'55.7” E
COMARCA: Baix Llobregat
DESNIVELL: +370 m.
HORARI: (1h30 min. + 1h10 min.)
DIFICULTAT: Fàcil
CARTOGRAFÍA:

La Creu de l'Aragall es un del punts on es concentren un bon nombre d'urbanitzacions per el que no es gaire agradable paisatgísticament.

AP2 o NIIa fins Martorell on cal seguir per la Carretera C243b (Martorell-Gelida) sortida Castellví de Rosanes.
Plaça Ajuntament (GPS): 41.450066, 1.900072 / 41°27’00.2″N 1°54’00.3″E

ACCÈS EN TRANSPORT PÚBLIC
Ferrocarrils de laGeneralitat de Catalunya (FGC) o Rodalies de Catalunya R4 / RENFE , fins l'estació de Martorell des de on cal continuar en bus empresaHillsabus fins Castellví de Rosanes.

00 min: El recorregut s'inicia a la plaça de l'ajuntament (178,1 m.) de Castellví de Rosanes per l'Avinguda Verge de Montserrat tot seguit pel carrer de la Parra per arribar a l'església de Sant Miquel on cal seguir pel carrer Sant Isidre per seguidament pel carrer Montjuïc fins al carrer Pau Casals pel que se surt del poble, convertint en pista de terra en direcció a una masia.
18 min: Masia Ca n'Alegre (255,8 m.) Sense arribar a l'edifici el rodegem per la dreta
28 min: Torrent que es creua seguin pel costat d'un marge de pedres a la dreta de la marxa, deixa'n altres trencalls.
43 min: El camí finalitza a una clariana del bosc. Barrera que impedeix accés de vehicles. El camí s'estreny i cal seguir les marques grogues fins a un coll, deixa'n bifurcació a la dreta.
48 min: Torre de línia elèctrica deixar el camí que seguim, cal continuar a la dreta amb un gran revolt que s'endinsa al bosc. Amb grans brucs.
57 min: Collada de la Pedra Dreta (400,8 m.), anomenat de la Pedra Dreta, cruïlla de pistes, seguir a la dreta en direcció al cim amb torre de vigilància contra incendis
1h 02 min: Roca Vermella, Des d'aquest punt ja dreceres que van al cim. Seguim amunt, arriba'n a dues cases.
De la urbanització
1h 16 min: Urbanització. Carrer Eucaliptus. Girem a la dreta i seguim pujant fins a arribar a un sender que ens durà al cim.
1h 30 min: Cim. Creu d'obra.

Motxilla, sabatilles de trekking, pals, aigua, crema solar, farmaciola, telèfon, prismàtics i màquina fotogràfica Roba segons l'època de l'any.

Tot l'any evitant a l'estiu les hores de més calor.

A Castellví de Rosanes
Bar Restaurant Ca L'Avi. C/ Parra, 5, (Es petit i cal reservar). Tel 937 752 032
Facebook: Bar Restaurant Ca L'Avi, s.l.