2 d’abril del 2018

VÈRTEX GEODÈSIC:
COMARCA: Baix Camp
DESNIVELL: +107,5 m
HORARI: 1h 44 min (57 min + 47 min)
CARTOGRAFIA:

Fàcil i molt curta ruta que ens permet fer un dels cims de les Muntanyes de Prades i aprop del  Puig de la Torre cims que poden fer també de camí.

AP2 o N240 fins la sortida a Vimbodí per continuar direcció a Prades per la TV7004 i TV7005 fins La Mussara

Rodalies de Catalunya /RENFE fins l'estació de Reus seguin en autobús (servei de dilluns a divendres) fins la Febró a uns 7 km Des de la Mussara, seguir a peu o en taxi.
També bus a Vilaplana des de on cal seguir en taxi.

Des de Reus empresa Planas fins la Febró a uns 7 km. De la Mussara, Seguir a peu o en taxi

0 min: Refugi nou de la Mussara (968,3 m). Des de el refugi cal seguir la pista que ens portarà primer a una cruïlla que seguien a la dreta, a l'esquerra porta a la Mussara, per sortir seguidament a la carretera entre Vilaplana i la Febró.
5 min: Carretera Coll de la Negra (961,5 m). Un cop a la cruïlla seguir al nord per l'anomenat camí dels Motllats en direcció a la serra del Pou i en poc minuts passar al costat d'una bassa
8 min: Bassa d'aigua per incendis. Seguir pel camí que poc més amunt es transforma en un sender fins arribar a una pista que seguiren a la dreta ro-deixant la Serra del Pou
14 min: Pista (1.019 m), Cal seguir per la pista deixam trencalls que baixam al mas i font de l'Abelló.
30 min: La pista que esdevé més ample arriba un punt on surt una bifurca ió que puja als Motllats. Cal seguir la pista per la que venim fins el coll de la Creu dels Pastor Nogues.
39 min: Coll (1.019,4 m), cruïlla seguir per la pista que marxa a l'esquerra, direcció E.N.E. deixam a la dreta la que baixa a la carretera i el sender que porta al Puig de la Torre (1.054,9 m)
47 min: Deixem la pista per seguir un corriol en direcció al cim del Puig Pelat al que s`'arriba des de ponent per un curt grau
57 min: Puig Pelat (1.075,8 m).
Fotografía: Ramón Combalia

Motxilla, sabatilles de trekking, aigua, gorra o barret, pals, farmaciola, telefon, maquina fotogràfica, Roba segons l'època de 'any.

Tot l'any tot i que a l'estiu es millor evitar l'horari central del dia i fer l'ascensió a primera o darrera hora.

A Vilaplana
Hi ha tres restaurants amb menú (NO visitats i per tant sense referències personals)

A Prades
Pep Cardona Restaurant. Carrer Nou del Pont, 9
Plats cuina catalana molt treballats
Hotel Restaurant La Botiga. Plaça Major, 14
Cuina típica catalana amb domini de la brasa

A la Mussara
Refugi de la Mussara. Ctra. La Mussara, s/n
Facebook: Refugi La Mussara
A Prades
Hotel Restaurant La Botiga. Plaça Major, 14

El misteriós poble de la Mussara