5 de març del 2018

COORDENADES CIM:
COMARCA: Baix Camp
DESNIVELL: +630 m
HORARI: (2h 18 min + 1h 50 min)
DIFICULTAT : Fàcil
CARTOGRAFIA: Cingles de la Mussara E 1:15.000. Ed Piolet

Per la AP7 fins a Reus per continuar des de la capital del Baix Camp per la T704 fins a Vilaplana.

Rodaliesde Catalunya / RENFE línea R15 fins a Reus. Des de Reus cal seguir en autobús empresa Planas a Vilaplana

Empresa Planas des de Reus, Tarragona i Barcelona

0 min: La ruta comença a la Plaça de la Vila (365,94 m) de Vilaplana davant de l'Ajuntament seguint amunt pel carrer de San Sebastià fins la Plaça de Pau Casals (366,31 m) continuam a l'esquerra pel carrer del Dr. Mallafré pel el que es baixar per creuar un barranc per un pont.
5 min: Pont seguir a la dreta deixam en pocs metres a l'esquerra un camí anem pujant en direcció al Mas Mallafrè
13 min: S'arriba a un punt amb dos camins cal seguir a l'esquerra per a una nova cruïlla seguir a l'esquerra.
28 min: Masia a la dreta del camí Cal seguir ascendim per al poc deixar un corriol a camps de conreu. El camí fa un gir a l'esquerra per arribar novament a dos camins, cal continuar el de la dreta.
35 min: Font del Marió amb una raqueta vertical amb una porta metàl·lica. Pal curt amb el nom de l'espaí. Continuen puixant pel camí comentat.
45 min: El camí ample esdevé sender.
58 min: Cruïlla de camins cal seguir per l'esquerra passant per Ca la Patinya (enderrocat) a l'esquerra de la marxa.
1h: Deixem un camí a l'esquerra
1h 05 min: El camí passa sota un espadat rocós, el camí gira a l'esquerra ascendim pel grau fen giravolts.
1h 11 min: Un cop superat el grau hi ha una pista que cal seguir a l'esquerra en pendent fins un tallafocs
1h 22 min: Tallafocs cal seguir cap a la dreta sota la Punta del Sec de 982,2 m. I en vistes als edificis del campament militar dels Castillejos, amb dos punts a l'esquerra de la marxa.
1h 32 min: s'abandona el tallafocs per continuar a la dreta per una pista en direcció a La Mussara.
1h 55 min: ES deixa la pista per seguir un sender que s'enfila força dret per l'esquerra.
2h 10 min: Cruïlla de camins seguir pel de la dreta pujant a la carretera.
2h 12 min: Cisterna de la Mussara pràcticament al costat de a en runes com tot l'antic poble. (980,4 m). A l'esquerra de la gran cisterna es veu a poca distancia les runes de l'antic Refugi de la Mussara i al costat el cim de les Airasses.
2h 18 min: Punta de les Airasses

Motxilla, gorra o barret, pals, farmaciola, telefon, maquina fotogràfica, A l'hivern cal dur roba protectora del vent. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismatics. També cal dur aigua.

Tot l'any tot i que a l'estiu l'ascensió a d'evitar les hores de màxima insolació fen la ruta a primera o darreres hores del dia.

A Vilaplana
Ca la Peirona
Carrer d'Àngel Guimerà, 1 - Vilaplana 7 Tel: 977 815 171
Facebook: Restaurant Ca La Peirona

A la Mussar
Refugi La Mussara
Tel. 629 750 484 (guarda)
Carretera fins al refugi. A 12 Km de Vilaplana, 24 Km de Reus i 16 de Prades
Facebook: Refugi La Mussara.

PRADES
FondaEspasa, / Carrer Sant Roc, 1. Tel 977 868 023

Restaurant Pep Cardona / Carrer Nou del Pont, 9.
Tel 977 868 236
Plat de qualitat treballats amb bona presentació i atenció d'en Pep Cardona propietari i cuiner
Facebook: Pep Cardona Restaurant

Al Poble de la Mussara buscar la misteriosa Pedra de la Vila del 6, punt amb el que s'explicam varies desaparicions.