7 de desembre del 2016

VÈRTEX GEODÈSIC:272105001
COMARCA: Segarra
DESNIVELL: 201,5 m
HORARI: 2h 25 min (1h 15 min + 1h 10 min)
CARTOGRAFIA: S'adjunta mapa a escala amb el recorregut marcat

Cim de la Serra de Claret situada als municipis de Torà (Segarra) i Pinós (Solsonès)
poc visitat.
Recorregut fàcil totalment per pista amb un primer tram asfaltat seguir a banda i banda per camps de conreu.
A 'inici del recorregut surt a l'esquerra un carrer que si es segueix permet seguir una pista a la dreta que enllaça amb el min 40 de la ruta ressenyada, tot i que alguns habitants ens van dir que estava a algun tram confosa amb camps de conreu. Segurament al fer la pista asfaltada a Cellers aquesta va ser amb alguns trams aprofitada per eixamplat camps de conreu pro tot fa pensar que es pot seguir per evitar l'asfalt tota vegada que als mapes està marcada.

COM ARRIBAR-HI:
Autovia A2 (Barcelona-Lleida) direcció Igualada a Jorba, agafar la sortida 545 i continuar per la C-1412a, direcció Ponts-Andorra. Aquesta ha estat des de sempre la ruta tradicional i la més curta per anar de Barcelona a Andorra.
C-25 Eix Transversal: Sortida 103 en direcció Girona-Lleida. Sortida 93 en direcció Lleida-Girona. Un cop heu sortit de l'Eix agafar la C-1412a direcció Torà-Ponts

Calaf és la població més propera a uns 14 km de Torà compta amb una estació de la companyia ferroviària RENFE en la seva línia Barcelona-Lleida. Un cop a Igualada seguir amb Bus a Torà.
Amb Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya fins Igualada seguin amb bus fins a Torà.

Diverses línies regulars autobusos: Hispano Igualadina (Calaf- Igualada-Barcelona) i Transports Castellà (Calaf-Manresa)
ALSA

Traçat recollit per Miguel Peinado

00 min: Plaça de Catalunya. Seguir el camí asfaltat, paral·lel a la riera, de Torà a Cellers.
30 min: Bifurcació seguir en direcció a Otger
37 min: Masia Otger Seguir per la pista que va per la part esquerra de la casa
40 min: Bifurcació seguir per la pista de la dreta, La de l'esquerra be també de Tora , Un altre possible itinerari,
47 min: La pista passa per sota d'una línia elèctrica d'alta tensió.
50 min.: La pista passa pel costat d'un edifici de tractament d'aigües.
1h 05 min: La pista passa pel costat d'altre edifici a l'esquerra. Molt a prop veurem a 'esquerra el vèrtex geodèsic del cim al que cal accedir de forma directa.
1h 15 min: cim del Tossal de Claret
Descens pel mateix itinerari de ascensió. També u cop al punt del minut 40 de la ruta es pots seguir a la dreta per un camp seguim el camí antic fins a Torà (No recorregut)

Motxilla, pals, telèfon, aigua, màquina fotogràfica, farmaciola, Roba depens de l'estació de l'any.

Tot l'any. A l'estiu cal fer la sortida a primera o darrera hora del dia per evitar les hores de fort insolació

Hostal de Pinós, des de 1524 ininterrompudament) Tel. 973 473 062 / 687 528 057
Plaça del Santuari – Pinós /
Dimarts tancat, excepte festius
Si es passa per Castellfollit de Riubregós paga la pena esmorzar a Can Pep a la crta. d'Igualada a Andorra, Bar-restaurant conegut com la casa del pa i la coca. Al costat forn amb pa i una coca excel·lents.

Es pot visitar el centre geogràfic de Catalunya a Pinós. A 16,7 km Per la carretera de Tora a Ardèvol
A peu seguim el camí a Cellers amb un total de 17,85 km (recorregut entre 3 i 4 hores a una mitja de 4,7 km Hora)