2 de juny del 2016

VÈRTEX GEODÈSIC:
COMARCA: Barcelonès i Baix Llobregat
DESNIVELL: +118 m
HORARI: 1h 14 min (42 min + 42 min)
CARTOGRAFIA: Collserola. E 1:20.000 (Ed Alpina)

Recorregut per l'extrem W de la Serra de Collserola per sobre de la Vall de Sant Just tot i que el desnivell es minso, pista i corriols son sifonats, amb constants ascensions i descens-os.

A Vallvidrera es por arribar per la Ronda de Dalt B20 sortida Plaça Comin i pel lateral direcció Besos fins bifurcació per l'Arrabassada (BV 1417). i la BV 1418 després d'uns 5 km Per la BV-1468 direcció Vallvidrera fins la plaça de Pep Ventura on es troba l'estació superior del Funicular on comença la ruta,
AP2 o N340 fins Molins de Rei i un cop a aquesta població seguir per la BP1468 (Molins de Rei a Vallvidrera) i BV1462 des de Sant Cugat del Vallès.

Amb metro
Ferrocarrils de la Generalitat (metro del Vallés)  fins Peu Funicular. Cal seguir amb el Funicular, amb el mateix bitllet, a l'estació superior.

0 min: Estació superior de funicular de Vallvidrera (364.6 m). Sort in de l'estació comença la ruta pel descens èr unes escales que neixen a a l'esquerra i que van fins la Plaça de Vallvidrera.
4 min: Plaça de Vallvidrera (342,22 m). Seguir per la dreta de la plaça primer pujant pel carrer Actor Moranao que es converteix més amunt en Mont d'Orsà i poc més tard baixam fins una plaça.
10 min: Plaça de les Basses d'en Barral (353,94 m) Seguir pel costat de la parada del Bus 111 pel Camí Vell de Vallvidrera ( tot i que espot seguir també per la pista de la dreta pro endinsant a la vall sens vistes), Fins l'entrada del Restaurant Ideal Collserola.
15 min: Restaurant Ideal. Seguir voltam el restaurant per la dreta, al costat d'una creu de treme, baixam per un corriol que ens durà a la pista,
16 min: Pista amb pal indicador Vallvidrera – Santa Creu d'Olorda, Seguir per l'esquerra fins un coll al costat de la carretera de Vallvidrera a Molins de Rei i una serie de pistes.
21 min: Coll de Can Cuiàs (313,67 m). Amb Pals indicadors i panel informatiu de la situació. Cal creuar la carretera i seguir per la dreta per un camí paral·lel per sota d'aquesta.
22 min: Corriol emboscat seguin les senyals de la UEC , camí de Montserrat, el corriol senyalitzat arribar a la carretera que baixa a Sant Just pel Club de tenis, que cal creuar i seguir per la part de dalt per un bonic corriol que finalitza a una pista metros abans del Coll de Les Torres
37 min: Uns 15 0 20 metres abans d'arribar a un petit coll anomenat de Les Torres (346,30 m), surt a l'esquerra un corriol en pujada que en uns 5 minuts arriba al cim.
42 min: Cim (361,17 m).

Motxilla, sabatilles de trekking, pals, aigua, telèfon, farmaciola, màquina fotogràfica i prismàtics. Roba segons l'època de l'any

Tot l'any tot i que a l'estiu s'aconsella afrontar la ascensió a primera o darrera hora del dia per evitar l'horari de més calor.

Vallvidrera
Restaurant Casa Trampa. Plaça de Vallvidrera, 3. Tel 933 170 744
Restaurant Ideal Collserola Carretera Molins de Rei a Vallvidrera, km 11,2.
Obert tots els dies de l'any. Disposa d'una terrassa amb encant sota arbrat.