31 de maig del 2016

VÈRTEX GEODÈSIC: 289 122 026
COMARCA: Vallés Occidental
DESNIVELL:  + 3,34 m - 32,0 m
HORARI: 53 min (23 min + 30 min)
CARTOGRAFIA: Mapa Collserola Ed Alpina. E 1:20.000

Ascensió molt curta que pot acompanyar-se d'altres cims de la Serra de Collserola al voltant com Turó d'en Cuiàs Mort, Turó d'en Cuiàs,Turó de les Roquetes, Turó Blau, Turó d'en Segarra...

Seguir per la B2 (roda de Dalt de Barcelona sortida Plaça Karl Marx. Continuar per la banda muntanya per la Ronda de la Guineueta Vella fins el nucli urbà de Torre Baró. Aparcar a les ordalies de la parada del autobús 82, on s'inicia el recorregut.

Rodalies de Catalunya /RENFE fins a l'estació de Torre Baró.

Línia 082 (Virrei Amat – Torre Baró – Virrei Amat)
Línies: 27, 47, V27 i N6 : Fins la parada Ronda Guineueta Vella/ Antonio Machado on cal enllaçar amb el 82

En metro:
L5 Estació Virrei Amat + Bus 082 (inici de la línia)

0 seg: Parada final línia 082 a Torre Baró (219,5 m). Uns metres per sobre la parada neix la Carretera de les Aigües tancada amb una cadena per impedir el país de vehicles i amb un plano indicador de la zona.
7 min 40 seg: Deixem a l'esquerra un corriol molt marcat,que ens portaria direcció a Coll de la Ventosa o Turons de Roquetes,m Blau i Segarra, seguin per la pista.
10 min : Bifurcació amb pal indicador del itineraris A07 i A06, Portell de Valldaura, Coll de la Ventosa.Al costat dret de la pista surt un corriol molt marcat que cal seguir (drecera).
11 min 20 seg: El corriols que fa les funcions de drecera creu la pista.
11 min 55 seg: Novament el corriol creua la pista i entra en un larg trams emboscat i de gram bellesa que va creuam la pista.
12 min 27seg: Novament es creua la pista.
17 min 30 seg: Pista seguir a la dreta.
20 min: Cruïlla de pistes amb pal indicador a una entrada al cementiri. Seguir la pista enfront.
22 min: De l'esplanada a la dreta de la pista surt un camí marcat per el pas de bicicletes per el que s'arriba al cim.
23 min 10 seg: Cim del Turó de la Qüestion coronat per un senyal de vèrtex geodèsic.
També si es va amb transport públic baixa a Ciutat Meridiana parada autobús: 62, 76, 83 i N3, a la que arriba seguim la pista que neix a la cruïlla que en deixat 3 minuts abans de fer el cim, seguim les indicacions del pal que indica Ciutat Meridiana. Passant per dos dipòsits d'aigua per segui fins el final de la pista a un mirador amb un banc (11 min). Un cop al mirador seguir el carrer a l'esquerra i en 2 minuts s'arriba a la parada del autobús.

Motxilla, sabatilles de trekking, pals, aigua, farmaciola, telèfons i roba segons època de l'any.