3 de maig de 2016

LA FORADADA (682,8 m.) des de Cocó de Jordi i Font d'en Burgar (PR)

CIM: La Foradada (682,8 m.) des de Cocó de Jordi i Font d'en Burgar (PR)
COMARCA: Montsià
HORARI: 1h 56 min. (56 min.+ 60 mim.)
DESNIVELL: 381m.

La Foradada és un cim més característic de la Serra del Montsià. Aquesta serra és una alineació muntanyosa al sud del Delta de l'Ebre, orientada de NE. a SO., paral·lela a la costa, formada por una base calcària, margues i dolomies i una cresta també calcària, origen del forat que dona nom al cim.
La Foradada tes troba al seu extrem nord, té una considerable alçada i els seus vessants cauen bruscament quasi damunt del mar i amb els seus 682,7m., és el segon cim més alt de la serra del Montsià un mirador impressionant de la comarca del Montsià i molt especialment de tota la plana del Delta de l'Ebre. Per l'itinerari passa la darrera etapa del GR92.

AP7 fins la sortida 40 (Tortosa, La Aldea) per seguir la N340 direcció Castelló fins el km. 1072,7. on s'ha de continuar per un trencall a la dreta (senyalitzat) per en poc més de 3km arribar al Cocó de Jordi on es pot aparcar el vehicle.

ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLIC
En tren
Rodalies de Catalunya. Estació l'Aldea-Amposta. RENFE, Fin el Cocó de Jordi o a la cruïlla de la N340. Seguir amb Taxi.
En autobús
Transports HIFE .Fins Sant Carles de la Ràpita.
Taxi
Parada a Sant Carles de la Ràpita: Tel. 977 741 317

La ruta està ben senyalitzada i sens possibilitat de pèrdua. Camí molt fressat. El trans final es acare nat i en vistes al mar
0h 00 min.: El recorregut s'inicia al Cocó de Jordi (247,8 m.)per un corriol en baixada aprop del cartell informatiu.
0h 04' 30": cruïlla seguir a la dreta.
0h 16'.45": Cruïlla seguir a l'esquerra.
0h 20':40": Cruïlla seguir per el camí de la dreta.
0h 24'10":  Nova cruïlla amb pal indicador seguir per l'esquerra.
0h 28'25": Seguir a l'esquerra marques de GR/PR
0h 29'30": Cruïlla seguir a l'esquerra a la dreta panel informatiu de la vegetació.
0h 30'00": Font de Burgar  al punt més profund del barranc de Solito. L'aigua es te que recollir de la petita bassa que forma la surgència. Seguir el camí a l'esquerra marcat amb les senyals de PR (groc i blanc).
0h 35'00": Sortim del bosc i poden gaudir de les vistes del Delta de l'Ebre. El camí va flanquejant entre garrics.
0h 45'00": Coll amb pal indicador (668,8m.). El camí fa força pendent amb pedres i garrics que aconsellam fer el camí en pantalons llargs per evitar esgarrinxades.
0h 55'00": La Foradada (682,8 m.)
0h 56'00": Cim. Per corriol que ja a la dreta dels forats arribaren per terreny pedregós al punt més alt.
Descens per evitar les esgarrinxades i la forta pendent s'aconsella baixa pel l'esquerra fins el coll per un cop a aquest punt seguir a l'esquerra fins el Mas de Mata-redona i Fot de Burgar.

Motxilla, roba d'abric, pals i aigua, farmaciola. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics.

LIMA ,VEGETACIÓ, i FAUNA
El clima es Mediterrani. Cal tindrà en compte el vent i a l'hivern gelades i nevades.
Vegetació Mediterrània: oliveres, garrofers, .
La fauna està composta per. guineus, teixons o genetes, i ocells rampinyaries.

Tot l'any tot tenim present que a l'hivern podem trobar neus i gel i a l'estiu força calor.

L'itinerari te espais molt interessants.