17 de març del 2016

CASTELL DE BOIXADER (951,8m) i DUOCASTELLA (946,5 m.)

Vista des de el cim principal

CIM: Castell de Boixader o de Duocastella (951,8 m.) / 946,5 m.)
COMARCA: Osona
DESNIVELL: +261,9 m.
HORARI: 1h 50 min. (1h + 50 min.)
CARTOGRAFIA: Osona E 50 000. Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya
També es pot baixar a l'escala que ens interessi de. http://www.icc.es/

El Castell de Boixader o de Duocastella es un cim amb dos puntes, situat al N.O. De la comarca que tot i el nom de castell no nia cap runa visible pel camí ni al seu cim principal pedregós i al que cal arribar fen uns passos ajudats per una cadena i un cop superats aquest, seguir per l'aresta pedregosa i estreta amb “timba” a banda i banda per el que no es recomana a gent amb vertigen.
La major part del recorregut es per pista fin un punt amb el que es pot deixar aquesta i seguir una drecera per unes plaques de pedra, fins tornar a trobar la pista (ja un trams força emboscat i amb arbres caiguts al mig del camí) que es te que seguir fins l'aresta rocosa que porta al cim.

Nucli de Sora: a 5 Km. de la C-17 Barcelona-Puigcerdà, sortida Montesquiu-Sora. Carretera BV-4655

En tren
Rodalies de Catalunya (RENFE) fins Sant Quirze de Besora on cal seguir en taxi o fer 6,500 km a peu fins a Sora.

Autobús
Transports Sagalés. Fins a Montesquiu on cal seguir en taxi o fer 6 km a peu fins a Sora.

Taxis
Tel. 675 959 265 o 629 737 669

DESCRIPCIO DEL RECORREGUT
0 min.: Sortim de l'aparcament a l'entrada del poble per continuar pel carrer major amunt deixam l'església a la dreta
0h 6 min.: Després d'un recorregut d'uns 400 metres, un cop s'acaba el carrer seguirem per una pista que neix entre unes cases amb servei de lloguer de cavalls.
0h 8min. 45 seg.: Seguirem per la pista deixam un trencall a l'esquerra seguim un tancat de cavall a l'esquerra de la pista.
0h 10 min. 15 seg.: Deixarem una pista a l'esquerra, seguir per la principal.
0h 14 min.: Deixarem una pista secundaria a la dreta seguim per la principal al costat d'una llarga tanca electrificada per cavalls a la nostra dreta.
Fins aquí porten aproximadament 1 km de recorregut des de la sortida. Passarem per un pas canadenc que impedeix el pas de bestia.
0h 21 min.: La pista fa una corba a l'esquerra i a la nostra dreta a un espai que permet l'estacionament d'un vehicle surt un camí ample que s'endinsa al bosc. i que cal seguir.
0h 23 minuts.: S'arriba a una bifurcació amb tres camins (recte. esquerra i dreta) seguirem el de la dreta més fresat.
0h 38 min.: Fins aquí porten uns 3 km des de la sortida i arriben davant d'una carena rocosa amb plaques que poden seguir per escorçar el camí, inicial-ment al costat d'un filat pel bestia, ja trams molt emboscats i amb arbres caiguts.
Per evitar aquest trams emboscat poden seguir pel camí més ample que tomba a l'esquerra. Ambdues rutes arribam a sota de l'aresta cimera.
0h 42 min. : Si seguim per la part rocosa arribem a trobar-nos amb el altre itinerari seguim a la dreta fins un pla dona accés al primer cim (946,5 m.). Des de aquest primer vèrtex cal seguir per terreny pedregós per una estreta aresta rocosa fen un petit descens ajudats per una cadena per continuar amunt per un corriol estret i amb timba a banda i banda per la que cal tenir precaució especialment si el terreny es mullat..
1h .: Cim del Castell de Boixader o de Duocastella. Una talaia espectacular, amb un morro de roca amb molt bones vistes penjat sobre el vuit.
Descens pel mateix camí de l'ascensió. Per evitar un terreny molt emboscat i amb arbres caiguts seguirem el camí ampla evitam, especialment al descens el fer-ho per la zona de plaques de pedra.

Les vistes a l'aresta cimera son impressionants.

Motxilla, calçat de trekking, aigua, pals, roba d'abric i paravents. Màquina fotogràfica i prismàtics.

Tot l'any.

ON ESMORZAR
Bar Esport (Sant Quirze de Besora). A la Plaça del poble.
Adreça: Carrer de Berga, 6, 08580 Sant Quirze de Besora, Barcelona
Telèfon: 652 833 176
Unes llesques increïbles, Taules comunitàries. Ambient molt acollidor.
També s'aconsella comprar pa o coca al forn del costat del Bar.
Cap de setmana cal reservar.

ON DINAR
S'aconsella apropar-se a Oris i anar a Can Branques. Tel. 938 591 027.