10 de febrer del 2016

LA FORADADA (682,3 m.) des de Amposta

CIM: la Foradada (682,3 m) des d'Amposta
COMARCA: Montsià
HORARI: 3 h 20 min (1 h 55 mim + 1 h 25 min)
DESNIVELL: 673 m
DIFICULTAT: mínima

La Foradada és un cim molt característic que es troba a la serra del Montsià, a la comarca del mateix nom. Aquesta serra és una alineació muntanyosa al sud del Delta de l'Ebre, orientada de NE  a SO,  paral·lela a la costa, formada per  una base calcària, margues i dolomies i una cresta també calcària, origen del forat que dona nom al cim.
La Foradada es  troba  a l’extrem nord. Té  una considerable alçada i els  vessants cauen bruscament quasi damunt del mar. Fa  682,7m i  és el segon cim més alt de la serra del Montsià, un mirador impressionant d’aquesta comarca  i molt especialment de tota la plana del Delta de l'Ebre. Per l'itinerari passa la darrera etapa del GR92.

Per arribar al pont penjat d'Amposta cal seguir la N340 fins a Amposta o la AP7 i sortim a Amposta per la N340a creuant el Pont Penjat on deixarem el vehicle.

ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLIC
Amb  tren
Estació l'Aldea-Amposta. RENFE, Bus o taxi a Amposta
Amb  autobús

0 h 00 min : sortirem d'Amposta de  sota el  pont penjat, seguiremm el Gr-92 que va  paral·lel al riu  Ebre pel  vessant dret,  fins que arribarem   a la TV-3408 fins al  km 4 (Mas de l'Arispe i Mas de l'Enclusa ) on el GR gira a la dreta i creua  la N340.
0 h 45 min : Mas Arispe i Mas de l'Encluda. Cal seguir els  senyals del GR92 fins  a Mata Redona.
1 h 40 min  : Mata Redona (536 m) que deixarem a la nostra dreta per creuar unes zones planes i iniciar  una mica de pujada fins arribar a una cruïlla que hem de seguir
 a l'esquerra. Deixarem   a la dreta el GR92. Pocs minuts després  arribarem a la Foradada.
1 h 55 min : cim de la Foradada.
Descens: pel mateix itinerari de l'ascensió.

Motxilla, roba d'abric, pals i aigua. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics.

CLIMA ,VEGETACIÓ, i FAUNA
El clima és  mediterrani. Cal tenir  en compte el vent i a l'hivern gelades i nevades.
Vegetació mediterrània: oliveres, garrofers...
La fauna està composta de:  guineus, teixons o genetes  i ocells rapinyaries.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER  FER L’ASCENSIÓ
Tot l'any. Cal tenir   present que a l'hivern podem trobar-hi neu  i gel i a l'estiu, força calor.

Les vistes durant el recorregut i la visita a Amposta capital de la comarca.