9 de desembre del 2015

TURÓ DE BELLVER (1.041,5m.) Pel Mas Oller i Coll de Nualard

CIM: Turó de Bellver (1.041,5 m.) Pel Mas Oller i Coll de Nualart
COMARCA: Moianès
DESNIVELL: + 183 m. -228 m.
HORARI: 1h 30 ( 50 min.+40 min.)
CARTOGRAFIA: El Moianès. E. 1:30.000. Ed. Piolet.

Aquesta fàcil mascensió te confet més destacat la visita a l'ermita i el fet de que es un dels 5 cims de la comarca de 1.000 metres.

Collsuspina està situada a 19km de Vic. (per la C17 i 141-C) 37 km. de Manresa (per la C16 i 141C) , 69 km. de Barcelona (CV17 i C59), 94 de Girona (per AP7, C25 i des de Vic C17 i 141-C) 151Km. de Lleida i a 165 de Tarragona (per la AP-2 o AP7 fins Barcelona con seguirem per la B20, C17 i 141-C)
Nota informativa: A Moià ja un servei de benzinera de l'àrea de Guissona (la més econòmica de la xarxa).

En tren
Rodalies de Catalunya (RENFE) fins Centelles,Vic o Manresa
Des de Centelles autobús Transports Castellà (Línia Vic –Collsuspina – Manresa)
Tel. 938 746 666 /938 746 800
Autobús
Transports Castellà /Sagalés (Línia Vic – Manresa ) Tel. 938 746 666 /938 746 800
http://www.sagales.com/Servei de dilluns a dissabt.

Aquest recorregut segueix part de l'itinerari al sostre del Moianès, el Grony de l'Oller que des de el Coll es pot assolir en pocs minuts.
0 min.: Sortim pel Carre Major de Collsuspina (901,3 m.) a l'esquerra ja veurem el cim amb l'estelada, travessant la carretera 141-C /Vic- Manresa) per seguir amunt per la carretera Collsuspina a l'Estany passant per el nucli de les Casetes al anostra esquerra, arribam sense abandonar-la al Mas Oller.
10 min.: Mas Oller. Un cop al Mas seguiren uns metres més amunt fins una corba a l'esquerra, (1.036,9 m.)
13 min.: Coll pista a l'esquerra de la carretera que seguirem amunt.
14 min.: Coll i cruïlla a l'esquerra al Grony de l'Oller seguirem per la dreta primer en pla i més tard en descens deixam trencalls a Can Barró i passant per darrera de Mas Nualard.
27 min.: Carretera. Coll i Creu de Nualard (997,3 m.) La pista arriba a la carretera Collsuspna a L'Estany i que es segueix en la primera part del itinerari. Seguiren per la carretera, d'enfront amb pal informatiu, davant es veu el cim del Turó de Bellver coronat per una torre elèctrica i l'Ermita de Sant Cugat de Gavadons.
45 min.: Sota el cim ja una pista particular que deixarem per uns metres més amunt obrir una tanca de bestiar i fer cap al cim.
Si seguim per la carretera arribarem a sant Cugat de Gavadons i l'Ermita amb un bon mirador.
50 min.: Cim Turó de Bellver
El descens el farem seguim el mateix itinerari de l'ascensió o per guanyar temps per la carretera que coincideix amb el GR-177.
ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L’ASCENSIO
Aquest recorregut pot fer-se tot l'any.
El paisatge es el principal al·licient del recorregut amb vistes amb molta profunditat.
Motxilla, gorra o barret. pals, Cal dur roba protectora del vent. Es pot fer en calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua.
Aconsellen el desplaçament a Moià (7 km. des de Collsuspina) i fer el dinar o sopar al restaurant El Moianes a la Plaça Moianes un preu i una qualitat, espai, atenció i preparació increïbles.
A l'hora d'esmorzar aconsello el fer-ho a un dels bars que trobaren entram al poble per la carretera de Vic a Manresa, a la dreta a l'esquerra ja un amb molt mala atenció.
A Moià ja una bona oferta de diferents categories
A la carretera entre Collsuspina i Moià trobaren a la esquerra una desviament a les Coves del Toll, un espai interessant de visitar. http://www.covesdeltoll.com/
A Moià el Museu Històric de Moià.