8 de novembre de 2015

LA COGULA (406 m.) des de l'Ermita del Remei (Alcanar)

Cim de La Cogula
CIM: La Cogula (406 m.)
COMARCA: Montsià
HORARI: 3h 10 min. (1h 40 + 1h30 min.)
CARTOGRAFIA: Serra de Montsià i serra de Godall¡. E. 1:20.000 m. (Ed. Piolet)
La Cogula és una muntanya de 406 metres que es troba al municipi d' Ulldecona, a la comarca del Montsià i forma part d'e la Serra del Montsià.
La serra de Montsià, la “muntanya sagrada” dels romans o “la muntanya de l’aigua”, és una petita alineació muntanyosa, de poc més de tres mil cinc-centes hectàrees de superfície, que forma part de la serralada litoral catalana. Política i administrativament la seua superfície és repartida entre els termes municipals d’Amposta, Freginals, Ulldecona, Alcanar i Sant Carles de la Ràpita

AP7 fins la sortida a Ulldecona per continuar amb direcció a Alcanar per la TP3318 fins el Km. 4,700 on seguiren a l'esquerra fins l'aparcament de l'ermita del Remei i Moleta del Remei.
També es pot accedir per la N340 fins la cruïlla amb la TP3318 amb direcció Alcanar per travessar la població i seguir fins el km. 5,200 trencall direcció Ermita del Remei.

Autobús
Hifa fins Alcanar. UN cop a la població cal arribar a l'ermita amb taxi o a peu seguim les senyats del Poblat Ibèric, un 8 vermell trencat amb poc més d'un km. Fins la cruïlla per la que s'accedeix a l'ermita del Remei i el Poblat Ibèric.

DESCRIPCIÓDEL RECORREGUT
Recorregut molt ben marcat que ens permet l'ascensió a una bona atalaia del Montsia amb bones vistes al Delta.
0h 00min. : Ermita del Remei (173,4 m.) Iniciem el recorregut amb la visita al poblat Ibèric de la Moleta del Remei, perfectament condicionat i senyalitzat.. Seguim per la pista que segueix la tanca del Poblat entre oliveres milena-ries per als pocs minuts trenca a l'esquerra per iniciar el descens pel sender senyalitzat amb pal indicador.
0h 30 min.: Pal indicador La Cogula.
0h 40 min.: Cruïlla que seguirem a l'esquerra per un corriol ben marcat .a
0h 41 min.: Nou pal indicador i una senyal senyal d'un 8 trencat de color vermell al terra sobre una pedra per un corriol molt marcat i sense pèrdua que va rodejam el cim i que es te que seguir deixant a la dreta un senyal amb un pal de fusta a terra amb un diamant que ens indica la direcció al Freginals, rodejant la muntanya amb dos grans antenes per la seva esquerra. Seguir les senyal d'un pal indicador a l'esquerra. Fins arribar a una pista.
1h 15 min. : Pista. A l'esquerra direcció Ulldecona, que veurem al fons a la dreta i ya sempre per la pista en direcció al cim que marca a 700 metres.
1h 24 min. : Una porta barra el pas de vehicles cal superar-la per la dreta seguim la pista fins el cim
1h 40 min.: Cim després de passar per una primera antena que la pista volta.

Tot l'any fora a l'estiu on la calor pot ser molt forta.

Poblat Ibèric de la Moleta del Remei.
L'ermita de la Mare de Déu del Remei, de gran devoció pels canareus, és dedicada a la patrona de la vila. S'ubica en un entorn natural i paisatgístic
Motxilla, gorra o barret. pals, Cal dur roba protectora del vent. ES aconsellat el calçat de trekking. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua.
A Alcanar, Bar Restaurant Pepet. C/ Ramon i Cajal, 37 Tel. 977 730 838
Esmorzars de forquilla. Dinar menú.