28 de maig del 2015

PUIGGIRÓ O PUIG CIURÓ (857,4 m.)

CIM: Puiggiró o PuIg Ciró (857,4 m.)
COMARQUES: Valles Oriental
HORARI: 2h 35 min. (1h35 min.+1h)
DIFICULTAT: Mitjana per el desnivell
CARTOGRAFÍA: Cingles del Bertí., (Ed. Alpina), 1:25.000

El Puiggiró o també Puig Ciró, esta situat en les Cingles del Bertí en l'extrem sud-oriental del terme de Sant Quirze Safaja,

ACCES PER CARRETERA.
Sortir de Barcelona per la Meridiana fins la C17 (antiga N152) que seguirem fins el km. 32 desviament en direcció a l'Ametlla del Vallès per la BP 1432 amb posterior desviament a la dreta per la BV1483 fins a Riells del Fai.
També podem seguir la AP7 (tram gratuït) fins el desviament a Mollet per la C17. que seguirem fins el km. 32 desviament en direcció a l'Ametlla del Vallès per la BP 1432 amb posterior desviament a la dreta per la BV1483 fins a Riells del Fai.

ACCES AMB TRANSPORT PUBLIC

0h 00 min.: Rectoria (321,1m.) Riells del Fai. Anirem a buscar el carrer Serrat d'en Guerri que seguiren fins que es transforma en un camí que seguirem fins el Collet deixam cruïlles a dreta i esquerra , (Can Barretó i Can Verdereny) per seguir per la pista que en dura Can Quintana passant primer per Can Berga.
0h 22 min.: Can Quintanes. Deixaren a la nostra esquerra un diposit d'aigua seguin per la pista del mig ( Sota el Turó de les Onze Hores). Fins un nou coll on girarem en rodó deixam la pista del coll seguint en direcció al llom deixam a l'esquerra un corriol que puja pel grau, continuam per la mateixa pista que amb un següent trencall seguiren per l'esquerra després de superar alguns filats pel bestia. Fins que aquesta es torna amb un corriol en direcció al coll i cim.
1h 10 min.: Coll de Can Tripeta, sota del Puiggraciós que seguirien per la pista a la dreta tot i que per arribar al Puiggiró ho farem a l'esquerra en direcció a Centelles El camí s'enfila a partir d'aquest punt per la cinglera deixam la pista que ens portaria a Centelles.
1h 35 min. Puiggiró (857,4 m.)

Aquesta ruta es pot fer tot l’any llevat als mesos d’estiu, on la calor pot fer molt penosa l’ascensió. Recomanem fer-la al hivern.

Las cingleres del Bertí amb espectaculars parets.

El clima de Bigues i Riells és mediterrani a causa de la seva proximitat amb el mar i per la seva ubicació geogràfica.

Motxilla, gorra o barret, ulleres, i roba protectora del vent a l’hivern. Fora d’aquesta època, es pot anar en calça curta. L’excursió es pot fer en bambes. També és recomanable una màquina de retratar i uns prismàtics. No trobarem aigua, així que cal dur-la.