28 de maig del 2015

MONTCABRER (317,2 m)

CIM: Montcabrer (317,2 m.) o Turó de l'Infern
COMARCA: Maresme
HORARI: 1h (40 min. + 20 min.)

El Montcabrer és una muntanya de la Serralada del Litoral Barcelonés, que s'alça entre les poblacions de Cabrils i Cabrera de Mar (Maresme)

La principal via d'accés al municipi és la carretera N II . Des d'aquesta via principal es pot accedir a carreteres comarcals i locals per tal de poder arribar als diferents nuclis que conformen el municipi: B-502 , Camí del Mig
Autopista
Des de Barcelona per C-32 sortida-10, Vilassar de Mar Cabrera de Mar incorporant-se a la B-502 .
Des de Girona per A7 sortida enllaç autovia de Mataró C-60.
ACCÈS EN TRANSPORT PÚBLIC
Autobús urba que fa els trajecte Vilassar de Mar - Cabrera de Mar (Telf. informació Ajuntament de Cabrera:93 759 00 91).

Amb tren:
Rodalies de Catalunya
Es pot arribar fins a l'estació de Vilassar de Mar, i el baixador de Vilassar de Mar-Cabrera de Mar

DESCRIPCIO DEL RECORREGUT
00h 00 min.: Començarem l'itinerari a la plaça de l'Esglèsia, Sortint de la Plaça, ens enfilem pel carrre del Castell per una forta pujada, trobant-nos a poc minuts amb el Castell de Can Jaumar, antiga masia Can Rafart, Seguint la pujada, trobem el Cementiri (191, 1 m.)
00h 15 min.: Alzina Surera de les Planes, que és el llindar entre Cabrils i Cabrera de Mar. A partir d'aquí ens encaminen cap al Turó de l'Infern.
00h 35min. Turó de l'Infern (323,8 m.)
Passant pel caminet, a mà esquerra, trobem una gran pedra anomenada la Pedra de l'Elefant. A pocs metres ens trobem repetidors de televisió. Punt geodésis del Montcabrer.
00h 40 min.: Montcabrer (317,2 m.)
Deixant-los enrere, poden baixar passem pel pas més rocallós enomenat Pedra de l'Elefant (308,2 m.)de l'itinerari arribant a la Creu de Montcabrer (310.8 m.)
Descens pel mateix cami de l'ascanesió. Podem evitar pasar pel Cim del Turó de l'Infern reseguin la pista que ens portarà al cami de la Creu per entrar novament a Cabrils

ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L’ASCENSIO
Aquesta ruta es pot fer a peu tot l’any, llevat a l’estiu, quan la calor pot ser asfixiant.

Motxilla, gorra o barret. Llevat a l’estiu, cal dur roba protectora del vent. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns llargavistes. Cal dur aigua.
FAUNA I VEGETACIÓ
Alzina Suera de les Planes, pi pinyer, romani, bruc, cirerer d'arboc.
A la fauna destacan: Esquirols, guineus, conills, eriçons, gamarussos, gats mesquer i rats penats