28 de maig del 2015

CASTELL D'EN BES (666,2 m.)

CIM: Castell d'en BesTuró de les Onze Hores (666,2 m.)
COMARCA: Vallès Oriental
HORARI: 2h 35 min. (1h 30 min. + 1h 05 min.)
DESNIVELL: +364 m.
DIFICULTAT: Fàcil
CARTOGRAFÍA: Cingles del Bertí (Ed. Alpina) 1:25000

El Castell d'en Bes o Turó de les Onze Hores, amb la seva característica cingleres d'interès paisatgístic i ecològic amb refugi d'espècies amenaçades, destaca des de Riells del Fai de forma espectacular amb dos graus molt diferenciats.
El recorregut transcorra inicial ment per una zona agrícola amb varies masies destacam Can Mimeri, Can Barretó, Can Berga i Can Quintana.

ACCES PER CARRETERA.
Sortir de Barcelona per la Meridiana fins la C17 (antiga N152) que seguirem fins el km. 32 desviament en direcció a l'Ametlla del Vallès per la BP 1432 amb posterior desviament a la dreta per la BV1483 fins a Riells del Fai.
També podem seguir la AP7 (tram gratuït) fins el desviament a Mollet per la C17. que seguirem fins el km. 32 desviament en direcció a l'Ametlla del Vallès per la BP 1432 amb posterior desviament a la dreta per la BV1483 fins a Riells del Fai.

ACCES AMB TRANSPORT PUBLIC

DESCRIPCIO DEL RECORREGUT
0h 00 min. : Inicien el recorregut de la ruta a la Plaça de l'església (321,1 m.) enfilam el carrer de Can Quintanes superam el poliesportiu, a la dreta, fins una cruïlla amb tres possibilitats, seguiren pel carrer del mitg Serrat d'en Guerri, carrer que es torna en camí oblidant els trencalls a ambdós bandes fins un petit coll que ens farà arribar a la pista de can Quintanes (marques verdes)
0h 8 min.: Pista de Can Quintanes. Seguim per la pista a l'esquerra arribam a Can Berga a la esquerra de la marxa, després de creuau un petit torrent en direcció a la casa, seguim per un corriol a l'esquerra fins a Can Quintana
0h 24 min.: Can Quintanes. Deixaren un camí a l'esquerra que ens portaria fins el Grau de Quintanes,
Seguirem per la pista central fins un nou coll. UN cop al coll anirem a l'esquerra pel corriol que ens durà al Grau Traver (senyals color taronja)
0h43 min.: Corriol al Grau Traver. El corriols transcorra per la carena (conglomerat vermellós), Una curt descens fins enfilar el grau per el que ascendiren fen àzigues sagues fins la darrera pared de la cinglera seguint per l'esquerra (senyals de color morat-liles) per una zona on ja diverses vies d'escalada.
1h 10 min: Balmes del Traver. Superen les balmes per aixoplugar bestia. El camí plan-eixa fins trobar la pista de de Can Traver que veurem a la dreta de la marxa tot i que seguiren per la pista a l'esquerra . Petit descens ja en el cim de l'objectiu a la vista.
1h 30 min.: Turó de les Onze Hores.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L’ASCENSIO
Aquesta ruta es pot fer a peu tot l’any, llevat a l’estiu, quan la calor pot ser forta.

CLIMA
El clima es mediterrani clàssic amb el major regim de pluges als mesos de maig, setembre i octubre i una temperatura mitja d'uns 14º tot i que a la vall de Riells tenen un microclima sec i més calor a l'estiu

FLORA I FAUNA
La vegetació es de pi roig i zones de faig. El marfull. L'arboç, l'esbarzer i el bruc es reparteixen segons l'orientació
Aliga perdiguera

Las cingleres del Bertí amb espectaculars parets.

Motxilla, gorra o barret. Llevat a l’estiu, cal dur roba protectora del vent. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua.