3 de maig del 2010

PUIG VICENÇ (468,2 m.) des de Torrelles de Llobregat

• CIM: Puig Vicenç (468,2 m.)
    COMARCA: Baix Llobregat
    DISTANCIA: 9,900 km.
    HORARI: 3 h ( 2h15 min. + 45 min.)
    DESNIVELL: 470 m. (acumulats)

NOTA PRELIMINAR
    Excursió amb molt al•al·licients. Els cirerers, les roques roges i el grau a superar abans d’arribar al cim

• ACCÉS PER CARRETERA
  • Des de Sant Vicenç dels Horts cal seguir la carretera amb direcció a Torrelles (BV-2005), fins l’església d’aquesta població.

• ACCÉS AMB TRANSPORT PÚBLIC
    Ferrocarril: Ferrocarrils de la Generalitat. Fins l’estació de Sant Boi
    Autobús. Companyia Soler i Sauret
    00h 00 min.: Església de Torrelles (110 m.) Travessarem la plaça de l’església gira’m a l’esquerra per continuar per l’antiga carretera deixant les cases a la nostre dreta. Al final del carrer (Raval Parruca), arribarem a unes cases, Continua’n per l’esquerra fins una avinguda ample, Superem una rotonda amb oliveres per seguir per una pista cimentada amb pujada.
    00h 25 min. – 0,490 Km.: Bifurcació. UN cop acaba la forta pujada arribem a una bifurcació, continuen per la pista de l’esquerra. Segueix la pujada rodejats de cirerers. Seguirem sempre la pista principal.
    00h 37 min. – 1.012 Km.: Can Reinal. Seguirem per la dreta de la cas i arribarem a una nova bifurcació, seguirem per la nostra dreta per terrenys pla que mes tard fa pujada sempre entre cireres fins que, aquest desaparegui’m arriben a una pista mes gran, seguirem per l’esquerra sempre pujant, fem corbes per guanya desnivell
    00 h 50 min. – 1,830 Km.: Coll. La pista acaba al coll. Girem a l’ esquerra per seguir pujant fins un dipòsit metàl•lic. Novament passem per camps de cirerers i a uns 300 metres tornem a trobar una cruïlla. Seguint per la dreta amb direcció Nord per veure ja el cim darrera d’uns penya-segats rogencs i la masia Can Riera.
    La pista voreja una finca amb tanca metà-lica per inicia un petit descens fins el coll de la Serra de Can Ros
    1h 15 min. – 285 m.: Coll de la Serra de Can Ros: Girant a la dreta ens plantem al coll.
    Des de aquest punt al Coll de Can Riera. Anem vorejant els penya-segats rogents que tenim per davant del cim fins el Coll de Can Riera. Seguint un corriol a l’esquerra que per forta pendent salva el desnivell, davant veure’n a la roca una petita cova. L’itinerari superar el grau entre blocs de roca, pins i brucs. El corriol acaba en una pista
    1h 38 min. – 3,220 Km.: Cruïlla. Una cop al final del sender e inici de la pista la seguint per la dreta i després d’uns 100 m. I un revolt d’una altre pista més ampla. Seguin per la dreta en pujada voreja’n el cim.
    2h 00 min. – 4,000 Km.: Coll. La pista acaba al coll i per la carena al cim del Puig Vicenç
    2h 15 min. – 4,950 Km.: Cim del Puig Vicenç (468,2 m.)
    El descens pel mateix camí
  • ÈPOCA ACONSELLABLE PER FER L'ASCENSIÓ
  • tot l’any tot i que a la primavera amb el cirerers florit l’espectacle es més gran.

PUNT D'INTERÈS
    Especialment a la primavera els cirerers florits o amb el fruit

Motxilla,crema solar (estiu) gorra o barret. A l'hivern cal dur roba protectora del vent. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur telèfon,  una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua.