2 d’abril de 2018

L'ARGIMON (464,9 m) o Castell d'Argimon o Santuariu s'Argimon des de l'Esparra

CIM: L'Argimon (464,9 m) o Castell d'Argimon o Santuari d'Argimon des de l'Esparra
COORDENADES CIM: 2º 38' 9.89070'E 41º 49' 50.04218'' N
VÈRTEX GEODÈSIC: 300105002
COMARCA: La Selva
DESNIVELL: + 275,6 m
HORARI: 1h 22 min (44 min + 38 min)
CARTOGRAFIA:

Senzilla excursió lineal per ascendir al bonic mirador de la Mare de Deu d'Argimon, a la comarca de la Selva. El punt de partida és el nucleó de l'Esparra, al que s'arriba per 6 Km asfaltada des de Riudarenes, deixem el vehiculo al costat del àrea recreativa, i comencem a ascendir per una sendera que puja amb fort pendent fins a trobar la pista.
Seguim la pista íntegrament fins al cim, encara que és possible retallar-la per sendera en alguns trams, preferim pujar tranquil·lament sense majors problemes.

NII superat el km 694 continuar en direcció a Sils per la C63 fins Riudarenes. Abans d'entrada a aquesta població seguir per la GIV-5514 seguir durant 6 km fins el nucli de l'Esparra
AP7 (Sortida 9 a la NII fins la sortida a Sils per la C63 fins Riudarenes. Abans d'entrada a aquesta població seguir per la GIV-5514 seguir durant 6 km. fins el nucli de l'Esparra.

Amb tren Rodalies de Catalunya /RENFE línia R11 fins Santa Coloma de Farnérs on cal seguir amb autobús TEISA.

Des de Barcelona: Empresa TEISA

0 min: L'Esparra (194,3 m). Abans d'entrar al petit nucli seguir a la dreta continuam seguin un indicador Argimon. Per una pista de muntanya que cal seguir durant 3,1 km Fins un espai on hi ha un espai d'aparcament.
44 min: Pla. Seguir per un camí amb forte pendent amb trams d'escales fins el cim.

Motxilla, sabatilles de treking, pals, aigua, farmaciola, telèfon, màquina fotogràfica. La roba depèn de l'època de l'any.

Tot l'any donat el curt recorregut. Tot i que a l'estiu es millor fer-ho a primera o darrera hora del dia per evitar d'insolació.