31 d’octubre de 2016

VÈRTEX GEODÈSIC:
COMARCA: Ribera d'Ebre
DESNIVELL: +140,7 m.
HORARI: 56 min. (28 min. + 28 min.)

Ruta clàssica que a Tivissa es coneix com l'ermita i creu de Sant Blai, seguin el traçat del GR7. A Sant Blai ja un àrea recreativa amb taules i bancs.

COM ARRIBAR-HI:
AP7 fins l'Hospitalet de l'Infant, sortida 38  seguim per la  C-44 Vandellòs – Tivissa
AP7 fibs Tortosa seguin per la C-12 direció gandesa-Móra. Passat Ginestar seguir a la dreta cap a Tivissa

Rodalies de Catalunya (R15) Estació de Mora la Nova. A l'estació a l'arribada del tren surt un autobús fins a l'estació d'autobusos de Móra d'Ebre on ja servei fins a Tivissa empreses HIFE i Empresa Plana S.L.

Ofereix un servei des de Mora d'Ebre i diari des de Barcelona.
.Ofereix servei des de Mora d'Ebre i l'Hospitalet de l'Infant

Ruta molt variada, amb molt bones vistes de les parets i la vall, per camins, corriols i pistes. Si es volgués reduir el temps d'ascensió es pot arribar en vehicle a la Font de Sant Blai. Durant el recorregut podrem gaudir d'arbusts de diferents tipus, romaní, farigola i espígol, alzines, pins i roures.
0 min.: Marquesina parada servei autobús (306, 52 m.). Seguir pel carrer Freginal amunt fins al final, seguim el carrer del Vial.
0 min. 50 seg.: Carre del Vial, seguir a la dreta fins que passat el Bar Restaurants Missamaroi al poc un pal indicador a l'esquerra senyala Sant Blai, GR7, Coves de Vilella i Rasquera, que cal seguir
2 min.: La pista cimentada que seguim passa al costat del Mas de la Marca de Dalt punt o finalitza l'encimentat i enfront una pas barrat per fustes i al costal d'un pal indicador:
2 min. 20 seg: Pal indican: Monegret, Coll de la Conca, Fredis i GR, pel que cal seguir voltam les parets que s'enlairen sobre Tivissa.
7 min.: Vistes de la població de Tivissa. El camí inicia un descens en direcció a una pista que neix a Tivissa.
12 min. 30 seg: Pista cimentada que cal seguir a l'esquerra. Pal indicador: GR, Sant Blai, Coves de Vilella, Rasquera. GR7.
13 min. 50 seg. : Pla indicador: sant Blai Zona d'escalada, Tivissa, L'Atmella de Mar, cal seguir per la pista
17 min.: Panell informatiu Espai Natural d'Interès Natural.
19 min. 20 seg.: Font de Sant Blai. Pal indicador Cal seguir per la pista.
26 min.: A l'esquerra de la pista neixen unes escales al final de las que seguim a l'esquerra,
26 min. 30 seg.: Ermita de Sant Blai. Ro-deixar .a fins uns paellers inutilitzats.
26 min. 40 seg.: Pal indicador que cal seguir per un corriol fins el cim.
28 min.: Creu i cim de Sant Blai amb magnífiques vistes
Descens pel mateix itinerari de la ascensió. Si es vol variar el camí de descens cal seguir per la pista fins que aquesta arriba a la pista principal que cal seguir a la dreta fins Tivissa.

Motxilla, botes de canya alta, pals, aigua, telèfon, màquina fotogràfica, prismàtics. Roba segons l'època de l'any

ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER LA ASCENSIÓ
Tot l'any tot i que a l'estiu s'aconsella fer l'ascensió a primera o darreres hores del dia.

Bar Restaurant 2000 i Pico. (Fan un arros negre sensacional). Un clàssic a Tivissa.
Restaurant-Pizzeria Missamaroi a l'Avinguda Catalunya, s/n. Tel. 977 418 177. Tivissa. (La terrassa exterior te una magnífica vista de les parets i els cims de Roca Verdura i el repetidor (Antenes).

AlbergMunicipal de Tivissa. Carrer Foig, s/n Tel. 977 417 316
Càmping deTivissa. Carrer Foig, s/n Tel. 977 417 316

Poblat Ibèric del Castellet de Banyoles.
El nucli històric de Eivissa.
Església de Sant Jaume (conte una església dins d'un altre).
Ermita de Sant Blai

Ajuntament de Tivissa
Oficina de Turisme al costat del càmping.