24 de juny de 2015

PUIG D'OLENA (823,4 m.)

CIM: Puig d'Olena (823,4 m.)
COMARCA: Moianés
HORARI: 2h 15 min. (1h20 + 55 min.)
RECORREGUT: 3 km. (aproximadament)

ACCES PER CARRETERA
Des de Barcelona sortida per la C17 o AP7 fins el desviament abans de Mollet del Vallés en direcció a Caldes de Montbui por la C59 fins a Sant Feliu de Codines. A la part alta del poble sur a la dreta la BV1485 que en 7 km. en durà fins a Sant Miquel del Fai.
Les carreteres que conflueixen a Sant Feliu de Codines són:BP-1432: Sant Feliu de Codines - Llinars (passant per Bigues)BP-1241: Sant Feliu - Sant Llorenç Savall (passant per Gallifa)BV-1485: Sant Feliu de Codines - Sant Miquel del FaiC-1413b: Sant Feliu de Codines - CentellesC-59: Mollet - Moià (passant per Sant Feliu de Codines)

ACCES AMB TRANSPORT PUBLIC
Autobús: Empresa Sagales.

DESCRIPCIÓ DEL RECORREGUT
Des de Sant Miquel del Fai el camí a seguir estar marcat en senyals de color rosat fins la carretera de Sant Feliu de Codines moment amb el que s'han de seguir les del GR5
Des de Riells del Fai afeixir 1h30 minuts al total del recorregut.
0h 00 min: Sant Miquel del Fai (476,1 m.)L'itinerari s'inicia al Pont del Riu Rossinyol a la porta d'0entrada del espai de Sant Miquel del Fai seguin la carretera que puja a centelles.
0h 14 min.: Cascada de Roca Gironella. Cascada espectacular del riu Rossinyol, sobre tot despres d'uns dies de pluja, A ladreta deixarem la balma i el salt d'aigua anomenat Rossinyol seguin l'ascensió per la mateixa carretera.
0h 22 min.: Can Cabanyals. Per un alzinar trenquem a l'esquerra creuam el camí de la casa i rese-gin sempre amunt un corriol per l'esquerra del torrent.
0h 36 min.: Pista anirem a seguir per la carretera que, havíem deixat i que va a Sant Miquel del Fai, resseguint per l'esquerra fins a una masia al costat de la carretera de Sant Quirze a Centelles.
0h 50 min.: Masia de Can Sans. A la banda dreta de la carretera està el Restaurany Mirador del Fai continuam per la dreta fins una bassa punt en el que ens desvien a l'esquerra pujant per un corriol. Uns metres més amunt el camí gira en direcció a la Masia que en deixat fins el perpendicular de la casa moment amb el que ens enfilaren a un coll anomenat San sans.
1h10 min.: Coll de Can Sans sota mateix del cim, al que ens enfilarem en pocs minuts
1h 20 min.: Puig d'Olena.

ÈPOCA ACONSELLABLE PER A FER L’ASCENSIO
Aquesta ruta es pot fer a peu tot l’any, llevat a l’estiu, quan la calor pot ser asfixiant.

Motxilla, gorra o barret. Llevat a l’estiu, cal dur roba protectora del vent. L'excursió es pot fer amb calçat tou. També recomanem dur una màquina de retratar i uns prismàtics. Cal dur aigua.

CLIMA
El clima es mediterrani clàssic amb el major regim de pluges als mesos de maig, setembre i octubre i una temperatura mitja d'uns 14º tot i que a la vall de Riells tenen un microclima sec i més calor a l'estiu

FLORA I FAUNA
La vegetació es de pi roig i zones de faig. El marfull. L'arboç, l'esbarzer i el bruc es reparteixen segons l'orientació
Àliga perdiguera

PUNTS D'INTERÈS
Las cingleres del Bertí amb espectaculars parets.